tirilsen Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 vi er i gang med 1. forsøk endelig og er selvsagt utrolig spent om vi får det til!! Ser at det ikke er mange prosent av alle som forsøker som klarer, men man må jo ha trua!! Er det mange av dere som er har fått det til? og har fått/er med tvillinger?
lene70 Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 hei du. vi hadde først ett forsøk i juni som var negativt. vi kom oss videre heldigvis hadde vi 4 på frys, så den 18 august satte vi inn to egg, og det ble jammen eneggede tvillinger, helt utrolig, vi er nå snart 14 uker gravide, med termin i mai. har ikke sett så veldig mange blitt gravide her med to etter ivf. hilsen lene
Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Rikshospitalet er i alle fall veldig strenge på å sette inn mer enn ett egg. De er visse kriterier man må oppfylle for å få sat tinn to egg. Så derfor har vel antall tvillingfødsler også sunket en del. Men som hun over her skriver... det kan jo plutselig bli eneggede tvillinger
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Min erfaring er at de ikke er strenge.. hos oss slenger de inn ett par om gangen, kan velge selv og vi. Oppfyller ingen av de tre kriteriene som egentlig skal oppfylles for to.. Ruger nå på to, igjen..
tirilsen Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 oi gratulerere såååå masse ) vi får bare holde optimismen oppe, får vi bare ett er vi overlykkelige
tirilsen Skrevet 5. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2008 Vi skal på Ullevål, kanskje de er litt greie der? Vi er 33 år, prøvere i 3,5 år, ingen barn fra før, hvilke krav (!) stilles for å få satt inn flere egg, noen som vet? Burde vel få lov til å bestemme seg om man vi sette inn ett eller flere..spør du meg..takk for nyttig info )) vi er bare i gang med sprayen vi da, langt igjen..
74skytte Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 To ganger har jeg fått satt inn to egg, og ble gravid begge gangene, (men mistet første gangen), men det ble bare noe av et av eggene. Så selv om man setter inn to, så er det ikke dermed sagt at det blir noe av begge. Tirilsen: Vi har holdt til på Riksen, og fikk beskjed om at de var veldig strenge på å sette inn to egg. 1. forsøk satte jeg inn ett. så hadde jeg to i fryseren. Da det var klart for fryseforsøk, satte de inn to, siden de ikke tar vare på et etter som jeg har forstått. Det er jo ikke sikkert det overlever tiningen. Ble ikke spurt. De bare sa at de gjorde det. Ok for meg. Så kom jeg til 2. forsøk. Da var det bare 3 det hadde gått bra med, og to som var ordentlig tilfredstillende, så de satte inn to da og uten å spørre, men fortalte det bare. Jeg hadde også vært prøver i 3,5 år og er 33 år gammel. Nå nærmer jeg meg 34 år, og er gravid i uke 21. Så stå på! Det går til slutt! Lykke til!
MK73 Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Heisann, Tirilsen! Vi har hatt våre offisielle forsøk på Ullevål, nå går vi på Aleris. Ullevål er i utgangspunktet strenge, men de er også pragmatiske. Ved første forsøk var jeg 33,5 år. Vi fikk kun et egg som var brukende, og da fikk vi inn det. Ved andre forsøk fikk vi tre egg, et inn og to på frys. Ved fryseforsøket overlevde begge eggene, og da satte de naturligvis inn begge :-) Man kaster ikke gode egg, heller ikke på Ullevål. Ved tredje ordinære forsøk var jeg blitt nesten 35 år, og det var to gode egg da vi skulle ha innsetting, og både leger og sykepleiere stod og heiet for at jeg skulle få inn begge, så da ble det to den gangen også. Jeg ble alltid spurte om jeg syntes det var greit å få inn to. Så ja, det er kriterier, og de gir ikke to fordi om man spør - men hvis det av logiske årsaker er fornuftig med to egg, så foreslår de det også på Ullevål. Lykke til!
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Hei Skytte74! Så artig å se du fortsatt titter inn her! Må innrømme jeg leser din historie med en liten misunnelse. Vi kunne vært akkurat like langt på vei... Men ikke det at jeg ikke unner deg det Jeg er nå igang igjen og ruger på to som sist.. denne gangen har det vært mye mer sitsomt, vet ikke om det er mye for kroppen med to slike runder i løpet av noen måneder. Om to dager er jeg der jeg begynte å blø sist,så det er jo en milepæl om vi kommer oss over det! Håper jeg kan joine deg på gravidsidene snart!! lykke til videre!
tirilsen Skrevet 13. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2008 Gratulerer sååå masse MK73 og takk for alle tilbakemld..vi håper på tvillinger gr. min arb.situasjon, men skulle det klare bare en så er vi overlykkelige. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå