Gå til innhold

Når hadde dere den første kvelden vekk fra barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle ta en jentekveld neste lørdag, da er lillegutt 10 uker!

har masse melk i fryseren og pappan har øvd med flaske:)

Han sovner kl 21 og sover sammenhengende til rundt 05 hver natt, så han kan få flaske til kvelds og morgenen etterpå av faren, så blir ikke mye pupp han går glipp av.

Når hadde dere den første turen ut?

Jeg skal ta med meg brystpumpen slik at jeg ikke får så mye brystspreng, er det noe annet jeg burde huske på?

Blir spennende å se hvordan det blir, gleder meg masse å få en kveld med venninnene mine, samtidig som jeg sikkert kommer til å lure mye på hvordan gutta mine hjemme har det:)

Skrevet

Hadde første jentekveld sist helg, da var jenta mi 8 mnd.

Skrevet

hadde første festen på lørdag som var. snuppa er 4 mnd :) kos deg masse det er deg fullt fortjent! Og pappan har bare godt av det :)

Skrevet

Oj, godt det ikke bare er meg som ikke har hatt fri fra mini før det er gått flere mnd. Jr er 3 1/2 mnd nå, og jeg har bare vært borte max to timer fra ham..... Må forsøke å få til en jentekveld jeg også snart :-)

Skrevet

Lillegutt var 6 mnd når jeg var borte en kveld, men da hadde jeg lagt han først hos mine foreldre og dro også dit for å sove.

Første gang vi hadde barnevakt natten over, var for to uker siden. Da var lillegutt nesten 8 mnd. :-) Har ikke hatt noe behov for å være borte fra han egentlig.

Skrevet

Jeg skal være borte ca 3 timer ikveld, hvis alt går etter planen... -har ammet henne nå, gjør klar en flaske mme i tilfelle alt skulle skjære seg... Føler meg veldig egoistisk... :-(

Skrevet

Jeg gikk fra småen da han var bare 4 uker! Nå skal det sies at jeg var på jentekveld hos en venninne som bor et par hundre meter borti gaten,og at jeg bare var vekke i 5 timer. Men jeg syntes det gikk veldig greit. Hadde pumpet ut melk som pappaen ga han. Følte meg plutselig litt vel overmodig når jeg ser når dere andre gikk fra småen første gang. hehe

Syntes uansett det var deilig med en kveld vekke fra skriking,mating og bleieskift,selv om jeg seff savnet småen da jeg var vekke også,tjihi. ;)

Skrevet

Hun var vel 4-5 uker, tror jeg. Dette går nok å bra, kos deg masse!

Skrevet

Mini var fire uker da jeg var i bursdag til en venninne som bor like ved. Gikk kjempefint! Han og pappaen koste seg masse sammen.

Skrevet

Jeg har ikke vært borte fra Matilde mer enn ca 3 timer i strekk, og det var på dagen eller ettermiddagen før hun skulle legge seg. Hun er straks 8 måneder

Skrevet

Mini var 7 mnd. Måtte reise tilbake for å legge han, han ville ikke roe seg hos mimmi, gikk fint på natten og dagen etterpå. Har hvert borte noen timer på dagtid, men dette var første borte en kveld med kos.

Skrevet

7,5 mnd, men det skyldes mine problemer med bla tette melkeganger. Hadde vært mye før uten det!

Skrevet

Barnet er ennå ganske fersk her i verden. Om du har ro i baken nyt stundene hjemme med det. Det blir tid nok til jentekvelder etterhvert. Dra på besøk ett par timer men spar festen til du virkelig kan sette pris på den uten å tenke på hvordan det går hjemme. husk alkohol sitter ei stund i melka.

Skrevet

Var en liten tur ute med bim/dib-mødre da snuppa var 7 mnd.. Har det best hjemme med familien jeg.. :-)

Skrevet

Det har ennå ikke skjedd- nå er snuppa snart 9 mnd, men fortsatt veeeldig avhengig av puppen for å sovne + at hun våkner svært hyppig etter hun er lagt og kun pupp er godt nok. Kunne egentlig tenke meg en liiiten jentekveld, men stort sett koser jeg meg hjemme:)

Skrevet

Jeg har gått til fysio pga bekkenløsning siden ca uke 8 etter fødsel. Har da vært 2-3 t vekk en kveld i uka. Pappaen har gitt flaske, gikk veldig greit. Må innrømme at jeg pleide å skynde meg hjem+ at jeg ringte når jeg var ferdig hos fysio(hadde litt reisevei).

Når han var ca 2 mnd satt broren og mammaen min barnevakt noen timer for oss. Satt med telefonen tilgjengelig, og ringte også hjem. Ganske unødvendig da broren min er kjempeflink og selv småbarnspappa, og de ville ringt om det var noe.

Tror man har gått av å komme ut av bobla litt =)

Og det er lov å savne småttisen og bekymre seg litt.

Kos deg!

Skrevet

Da hun var 8uker. Da var jeg og sambo ute å spiste middag. Snuppa sov hos bestemor!

Nå har vi hatt barnevakt 3ganger og hun er 4mnd.

Synes det er kjempe deilig å "leve" litt selv om man har fått barn.

Skrevet

2 mnd med forrige mann. Bør vel ta en tur om noen uker nå også for å friske opp hodet og jeget. Er flink til å pumpe og barnet tar flaske

Skrevet

første kvelden blir i slutten i november da er snuppa 7 mnd.. Da blir det julebord

Skrevet

ca 2-3 mnd her. Hun sov da hele natten fra kl 19 - 08, så hun merket ikke at jeg var borte en gang. Skjønner når jeg leser andres svar her at det var tidlig, men det fungerte altså helt fint her. Litt rart for meg i begynnelsen, men hadde nok veldig godt av å komme meg ut av bobla vår her hjemme. Synes egentlig det var lettere da hun var så liten, for nå er det mer kaving med innsovningen og litt våkning på natten. 5 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...