Gå til innhold

Hvor mye er det for å avlive en katt? Hos dyrlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to katter her, som vi dessverre ikke kan ha lenger.. Har ikke plass heller. Har lagt de ut på finn en gang, men ingen ville ha dem:( Så da er det eneste utvei..

Så hvor mye vil det komme på? Må man ha med kattene hjem igjen etter avlivningen?(noe jeg har hørt) Og avliver dyrlegen katter uten noen medisinsk grunn?

Skrevet

Hva med å sette de inn i lokalavisa da? Har ikke plass til kattene???!!! Hvorfor i helvete skaffet du deg katter da??? Dyr er ikke leketøy du bare kan bruke og kaste altså!!!!

Skrevet

Du må regne med noen hundrelapper. og du trenger ikke ta med deg katten hjem igjenn.

Skrevet

Det var ikke jeg som hadde de i utgangspunktet...Jeg mener bare at når man skaffer seg katter vet man at de lever i en del år og da blir så innmari teit å kvitte seg med dem med en gang de finner ut at det er litt bryderi med pusekattene alikevl...

Det er jo bare å avlive dem....

Skrevet

Hjelper nok ikke å sette det inn i lokalavisa.. Nok av løskatter her i byen fra før.. Og katta fikk kattunger, (klarte å gi bort den ene) Så en unge igjen, pluss mora. Ungen har blitt stor altså. født i sommer.. Og nei, har ikke plass til to katter, og guttungen er ikke snill med de lenger, har blitt hardhendt mot dem, og tilsnakk hjelper lite..

Skrevet

Å legge dem ut på finn en gang er vel ikke å prøve så hardt... Enig med hun over her at dyr er ikke leketøy og hvis det er plassmangel det står på og dere ikke gidder å prøve hardere enn det med å finne et hjem så syns jeg det er tåpelig..

Men for å svare på spørsmålet ditt koster det rundt 300-400kr og man trenger ikke å ta dem med hjem og ja dyrlegen kan avlive dem hvis dere vil..

Skrevet

Hvorfor var ikke katta deres sterilisert da? Eller brukte prevensjon? Vannvittig uansvarlig av dere...det er lik det blir mye løskatter av....

Alle katteeienre MÅ merke katten sin og enten kasterere eller sterilisere katter dersom dere ikke vil ha kattunger...

Skrevet

Det er stor prisforskjell, så ring litt rundt du. Jeg betalte 450 kr da jeg avlivet en katt. Jeg slapp å være der da de gjennomførte det også, jeg bare leverte katten, og dro. Resten tok de seg av.

Det er mange grunner til å avlive katter.. denne vi skaffet ble aldri husren, og virka kjempenervøs allerede som kattunge. Siden det var innekatt, ble det helt håpløst.

Skrevet

Signerer neffi!

Når det gjelder pris, så kan det nok bli ganske mye mer enn 300-400 kroner.

Rundt 700-800 hos mange veterinærer vil jeg tro.

Og det bør koste litt, sånn at det kanskje blir litt vanskeligere å bare kvitte seg med katta når man er lei!!

Skrevet

vi betalt 350 da vi avlivet vår pga katteaids :( den fikk det selv om den var kastrert og det kan dem ikke vaksineres mot.. stakkars pusen vår :(

Det er nok forskjellige priser rundt..

Og det er jo faktisk bedre at en dyrlege gjør det en å få en kamerat til å gjøre det.. vet om dem som gjør det på den måten også..

Skrevet

Tja....det koster vel mellom 800 og 1000, tenker jeg....Prisene vet jeg ble satt opp fordi at det ikke skulle være for enkelt for folk og avlive dyra sine......

Synes ikke du har de beste grunnene egentlig.Her er huset fult av unger og katter og bikkjer har fått gjennomgå av små barnehender som overhodet ikke slipper taket:)

Alle sammen lever i beste velgående og har det bra:)

Skrevet

Helt enig med neffi : ) her jeg.

Skrevet

Det er litt dumt da for dem som ikke bryr seg om katten sin og bare vil bli kvitt dem kan få andre til å gjøre det gratis istedenfor å betale så mye hos veterinæren..

Skrevet

Jeg prøvde først FINN da vi trodde vi ikke kunne beholde katten vår. Han er snart to år.

Fikk ingen resultater, men satte inn annonse i avisen og fikk masse respons.

Det er mange som ønsker seg voksne katter, så anbefaler at du forsøker dette først.

Skrevet

Hør med DOOA først også kanskje? Dem tar imot hjemløse katter, men oddsen for at de tar imot dine er nok liten pga det er som regel alltid fult der... http://www.dooa.no/hjelpesenteret/ Men det er jo verdt et forsøk.

Som siste utvei får du ringe veterinærkontoret, han tar nok mellom 3-500,- for det...

Skrevet

Stort sett koster det rundt 1000lappen å avlive katter som ikke er alvorlig syke etc, det er faktisk dyrere å få avlivet en katt det ikke er påkrevet av avlives nemlig.

Og jeg synes faktisk du skal forsøke litt hardere. Jeg skulle gjerne tatt inn pusen din selv, men har dessverre 6 katter her i skrivende stund så det blir litt vanskelig. Men prøv Finn igjen, prøv på butikken, lokalavisa, dyrenett osv.

Skrevet

skal du avlive kattene dine fordi sønnen din er hardhendt mot de? det må være den tåpligste grunnen jeg noen gang har hørt. så om gutten din noen gang slår en annen unge hva gjør du da? jeg mener, tilsnakk hjelper jo tydligvis ikke...

Skrevet

Eeh, bare meg som husker det ståheien med den katten du skaffet deg i utgangspunktet?

Det er faktisk liv. og jeg synes da F... i meg at du bør legge deg i selen for å yte den respekten de kattene faktisk fortjener!

Har selv to katter, to unger og en mann på litt over 60 kvm, og det går fint selv om vi må støvsuge og vaske litt ekstra.

Jeg er støttemedlem i DOOA, og du bør ta kontakt med de før du så nådeløst tar livet av de.(Selv om de prioriterer katter som har gått ute og som har eller er kattunger)

Skrevet

hvor gamle er disse kattene? passer de med jentepus på 6-7år?

Skrevet

Er ikke dette dib-katta da? Maskotten vår som var så skjønn...?

Jaja, kanskje du, når du blir voksen velger underholdning utfra evner ikke utfra søthetsgrad. Forhåpentligvis.

Skrevet

Joda, er den lille søte katta jo.. Men altså, kommer jo litt annpå hvordan hardhent man er mot dyra da.. Han er helt utrolig noenganger. Men skal legge de ut på finn igjen, Innerst inne, vil jeg ikke avlive dem... Synes tanken er skikkelig ekkel. Men vil gi dem et godt hjem.

Skrevet

Kjære Rebecca...

Gud hjelpe meg! Dette er sååå typisk DiB! Du spør hva prisen på avliving er; og får dusinvis med innlegg om hvor "synd det er i pusen".

Synes du er ansvarlig som tar kattene med til dyrlegen. Det finnes så forbasket mange misforståtte dyrevenner der ute, som under ingen omstendigheter skal avlive kattene sine. Istedenfor blir det bare flere og flere katter i Norge, og bestanden med villkatter vokser i samme takt...

Det finne mange som lare kattene gå for lut og kaldt vann, og lar dissde formere seg; gir bort kattunger, som igjen formerer seg i hopetall....

Er så møkk, møkk lei av alle katter som pisser og driter rundt her, for at naboene rundt her skal "ha noe å kose med"! For meg er DET uansvarlighet...

Avliving av dyr hos dyrlege skjer humant, og du skal IKKE la noen gi deg dårlig samvittighet for at du er ansvarlig! Makan...

Skrevet

Ja da er ikke Finn veien å gå. Ta nå for guds skyld kontakt med omplasseringsorganisasjoner og veterinærer. Det er faktisk ikke så vanskelig. Flere vetrinærer driver omplassering på si. Det finnes store og små omplasseringsorganisasjoner over hele landet. Annonser i avisen.

Det virker heller tafatt og hjerteløst å vurdere avlivning etter en annonse på Finn. Herlighet.

Skrevet

Men alle vet da at katter lever i mange år? hvorfor ikke i utgangspunktet tenke lenger enn nesetippen når hun skaffer seg katta?? Og hvorfor ikke sørge for at den ikke får kattunger??

Hvis ALLE hadde ksterert/sterilisert kattene sine så hadde det blitt betraktlig mindre løskatter og det hadde kanskje vært vanskeligere å få skaffa seg en katt hvis det ikke var overflod av dem, da hadde de kanskje blitt tatt bedre vare på enn hva de er nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...