habe Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Etter laaaang tid med mye frem og tilbake, har jeg nå bestemt meg for å prøve å bli gravid gjennom donor (i første omgang Stork) Jeg er helt i starten av prosjektet, og er litt matt av alt som må ordnes. Men jeg har i alle fall vært hos legen og tatt de nødvendige prøver, og fått henvisning til gynekolog. Som jeg har sett av andre innlegg her skjønner jeg at det ikke er bare bare å få time ... Jeg får ta meg en ringerunde. Når man først har bestemt seg blir man utrolig utålmodig, og aller helst ville jeg dratt ned til Køben allerede i neste syklus. Hvor lang tid har det tatt for dere andre, fra dere bestemte dere til dere faktisk reiste ned til Danmark? Og, jeg ser at det er en del tester, først og fremst hormontest, som Stork mener skal tas på en bestemt tid i syklusen. Jeg har fått tatt denne testen hos fastlege, (men ikke på det tidspunkt Stork angir) og jeg lurer på hvor strengt dette er - gitt at det ser ut som det kan ta vinter og vår før man får time hos gyn. Ellers - er det noen som har noen gode råd, tas de imot med takk. Habe
Månestråle75 Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Hei Habe! Gratulerer med beslutningen! Etter å ha sendt henvisningen til gynekologen tok det ca tre uker før jeg fikk time (dette var i månedsskifte mai/juni). Etter at alle prøvene og undersøkelsene var i boks kunne jeg dra til Danmark ved neste eggløsning. I mitt tilfelle var ikke det mange dagene, jeg tok siste undersøkelsen på en mandag, og hadde time på Nordica på fredag :-) Ønsker deg masse lykke til!!!
bumpi de bump Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Hei! Så fint at du har tatt en beslutning, det er en lettelse det også : ) Jeg var i Køben for første gang i oktober. Selv fikk jeg fastlegen til å gjøre den gynekologiske undersøkelsen danskene krever (jeg bruker Nordica). Kanskje du kan spørre fastlegen om hun/han kan gjøre undersøkelsen, så slipper du å stresse med å finne gynekolog i tide? Vi snakket sammen litt før undersøkelsen, deretter ble jeg sendt på labben for å ta blodprøver. Det hele tok vel en halvtime. To uker senere ca hadde jeg alle svarene og kunne dra. Lykke til, Habe!
Ugla er mamma! Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Hei! Vi erfarte også at det var ganske lang ventetid på jourrnalsamtale.(ca 6 uker) Så jeg anbefaler deg å ta kontakt for å avtale dette allerede nå. Du rekker helt sikkert å få testresultatene fra fastlegen innen den tid... Lykke til!
Tjorven1 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Velkommen! Gratulerer med valget ditt. Du må gjerne lese bloggen min å se "min vei til vidunderet". Har skrevet det slik at man kanskje kan snappe opp noen tips. Lykke til med alle prøver!
habe Skrevet 5. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2008 Jeg tok en vanlig GU hos fastlegen, og så tok hun alle de prøvene som Storken krever. Og har allerede fått svarene. Da gjenstår egentlig bare en ultralyd eventuelt andre undersøkelser for å se om jeg faktisk kan få barn.. Kanskje lurt å ringe Stork, så får jeg vite hva de faktiske krever... Har lyst til å komme i gang...
habe Skrevet 5. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2008 Takk Tjorven1, jeg skal jammen sjekke ut bloggen din. All info tas imot med takk.
habe Skrevet 5. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2008 Hei, kan jeg spørre hvilken gynekolog du brukte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå