Gå til innhold

Dere som ammer fortsatt, med babyer på rundt ni mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer dere? Gir dere mme i tillegg? Hvor mye melk trenger disse små nå? Selv ammer jeg tre ganger om dagen, hun får brødskiver og grøt og middag og vann, men mme er det værre med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer morgen og kveld, og hun får to andre måltider på dagen (mest brød og grøt, men også litt fruktmos og håndmat). Til de andre måltidene får hun vann, så jeg bruker ikke noe mme i tillegg, men det er jo mme i grøten hun får da (den blandes med vann, men det er mme i den i utgangspunktet (ser det på innholdsfortegnelsen)).

Skrevet

Hei :)

Mia er litt over åtte mnd, så jeg svarer..

Vi ammer morgen, en eller to ganger om dagen, og om kvelden før senga.. Ellers spiser hun grøt to ganger om dagen, middagsglass, og brød.. Hun drikker vann til alle måltider, og kan av ogtil få juice til lunsjen eller når hun har våknet..

Har hørt at de skal ha mellom 500 og 600 ml mm/mme i døgnet, og da medberegnet væskemengden i grøten..

Jeg var kjempebekymret en liten stund for at hun ikke skulle få i seg nok melk, for mme er hun ikke intressert i i det hele tatt.. Men du trenger ikke gi det.. Mia får ikke det, og jeg avklarte med helsesøster sist fredag at det var i orden.. Kan jo ikke tvinge i henne melk.. Så lenge hun får vann, så får hun i seg væske og det er det viktigste :)

Fortsett å amme slik du gjør, hvis du ønsker det.. Ingen problem! :)

Skrevet

Jeg ammer fire ganger pr dag. Det vil si før hvert måltid. Hun får grøt til frokost, brød til lunsj, så middag til middag og grøt til kvelds. Hun drikker også vann til hvert måltid. Tror nok ikke du trenger og gi noe tillegg.

Skrevet

Hei :)

Tulla vår er 9 mnd og jeg ammer henne morgen,formiddag og rett før hun legges. Ellers spiser hun grøt til frokost, brød til lunsj, middag til middag og grøt til kvelds. Hun får vann til hvert måltid og drikker vann utenom måltider også:) Hun får ikke mme (vil ikke ha). Jeg ammer fortsatt 1- 2 ganger om natten :/

Skrevet

Hei!

Jeg ammer i senga tidlig på morgenen, før lunsj, middag og kvelds. I tillegg får han vann til hvert måltid, evt litt barnejuice når vi skjeier ut :)

Hvor mye spiser deres små til middag?

Skrevet

Lillemor er snart 9 mnd og hun spiser grøt om morgenen, brødskive + frukt til lunsj (kun bittelitt brødskive), 1/2 til 1 middagsglass ev. dessert, samt grøt til kvelds. Ammer henne etter hvert måltid og noen ganger som mellomåltid hvis hun ikke klarer å vente:) Hun er veldig glad i puppen, og jeg håper vi kan fortsette med ammingen en god stund til:)

Ammer ca 4 ganger om natta også...zzz...

Skrevet

snuppa blir 9mnd i morgen ammer stort sett bare på kvelden..hun har ikke tid ellers..får vann utenom,men er ikke så veldig intr i det heller..så hun sliter litt med hard mage dessverre:(:(

• 3 uker senere...
Skrevet

Ammer du en 9 mnd fire ganger om natten? Huff det hørtes slitsomt ut. Hvorfor prøver du ikke og avvenne babyen din med det?

Skrevet

Jeg nattammer også minst 4 ganger om natta..dårlig uvane. Utsetter og utsetter avvenninga. Jeg har i det siste forsøkt å få poden til å spise mer fast føde om dagen ved å gi han flere måltider. Han er småspist, men tilsammen utgjør disse små måltidene mer enn hva jeg får i han totalt når jeg gir 4 hovedmåltider om dagen. Målet er å gjøre han mer mett og fornøyd, slik at det blir mindre pupping. Han ammer også mye om dagen, kanskje 4 ganger totalt.

Men, det med nattpupping lenge har jeg erfart tidligere med eldstebarnet. Det var sent jeg sluttet med nattammiing på forrige også, hm...kanskje rundt 11 mndr, husker ikke helt. Jeg er nok ikke den flinkeste til akkurat det, men jeg vet jo at de slutter en dag med ammingen. Slitsom periode for sammenhengende søvn selvfølgelig, men heldigvis varer ikke småbarnsperioden evig:o))

Skrevet

drøyt 8 mnd

2 grøtm+frukt hver dag.

får pupp til alle måltider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...