Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med foreløpig termin 19.april 2009, dvs jeg er 16 uker på vei. Svangerskapspermisjonen begynner etter planen da 29.mars.

Jeg har fast jobb 100%, men nå ha jeg fått permitteringsvarsel med mulig virkning f.o.m. 1.desember. Det er usikkert hvor lenge permitteringen varer, men jeg vil jo da allerede ha jobbet 6 av de siste 10 mnd. før jeg ble permittert.

Jeg lurer på om noen vet om det vil ha noe å si for grunnlaget for svangerskapspengene at jeg blir permittert disse mnd. Foreløpig er jeg i fin form, men hvis jeg skulle bli sykemeldt før eller under permitteringen vil da grunnlaget mitt bli annerledes?

Samboeren min stod uten jobb nå på fredag 31.10.08 pga nedskjæringer og må finne seg ny jobb. Han har jobbet 100% siste året fram til nå på fredag, dvs det er 5 mnd igjen tilpermisjon. Vet noen om dette får noen virkninger for hans/våre permisjonspenger hvis han ikke får jobb snarest?

Er kjempe takknemlig for svar!!!

Fortsetter under...

Som permitert har du vel mulighet for dagpenger om du melder deg arbeidsledig muligens. Da vil du også opptjene deg rett til foreldrepenger, Barnefaren må ha jobbet 6 av 10 mndr før sin permisjon så der gjelder det samme Melde seg arbeidsledig eller få seg ny jobb

Ellers var det jo fryktelig at dere begge skal bli rammet av nedskjæringer på samme tid og akkurat nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...