Riskorn Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Angrip meg den som vil. Ser det er noen som mener at det er egoistisk å slutte å amme om man ikke må. Det syntes ikke jeg. Jeg syntes ikke det er noe ålreit å amme lenger. Det er bare et enormt mas, og det gjør meg stressa. Derfor vil jeg ikke lengre. Så har dere fått svar på det. Aurora har sovet hele natten fra hun var 5 dager gammel og har heller aldri fått mat på natta bare så det er sagt. Men så lurer jeg på. Hvordan skal jeg slutte? Trappe forsiktig ned eller slutte plutselig bare? Jenta mi har nok ingen problemer med å slutte altså. Hun tar flaske og koser seg glugg i hjel når pappan gir henne flasken.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Hei, synes du har vært flink som har ammet i 5 mnd når du synes det er bare stress. Mye bedre at du har overskudd til å kose deg med datteren din enn å stresse videre synes jeg. Bra at datteren din liker mme. Det gjorde ikke min, så vi måtte ha en veeldig gradvis overgang da jeg sluttet å amme. Så sånn sett kan du jo slutte tvert, om du tåler litt spreng i noen dager (klem ut i dusjen).
Philippa=) Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har også tenkt å slutte nå. jenta mi er snart6 mnd, så har jeg en jente til på snart to, så jeg synes også at det er stressende når jeg har to som krever alt av meg. trenger energien min..... føler jeg har vært gravid å ammet i evigheter nå.. hadde en mnd ammestopp da jeg ble gravid igjen. så nå vil jeg ha kroppen min tilbake. men jeg har ett stort problem, datteren min tåler ikke mme. må ty til spesialmelk som hun ikke har tenkt å drikke..... det smaker jo helt grusomt. har prøvd i en og en halv mnd og hun vil fortsatt ikke drikke av det. men hun tåler grøten til 4 mnd, hun får grøt i 12 tiden, fruktmos i fire tiden og grøt i åtte tiden. ammer om natten ennå, men skal prøve å avvenne. må de drikke mme for å få nok vit. etc ? noen som vet?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jeg slutta da småen var 5 mnd gammel. Og det var ingen problem. Flaska har vel alltid været en favoritt:) Jeg begynte med å kun amme da jeg hadde skikkelig spreng, så forsvant alt etter 2 uker.
Lea85 Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Jeg er midt inne i ammeslutt nå. Gir stort sett bare på sen kveld/morgen dersom han ønsker og viss jeg har spreng. Han har tatt flaske helt greit hele tiden, og det føltes bare naturlig å slutte nå, for oss begge to. Kan ikke se noe galt i det, så lenge en føler at nok er nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå