Gå til innhold

Hvor mye sover 4,5åringen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt her som ikke sover...

tror kroppen hans er innstillt på et minimum på søvn og det gir seg ikke..

han blir lagt ca 19.30 men sovner ikke før i 23-tiden...så er det opp i 5-6 tiden..av og til klarer han å sove fram til 07.00...

hele dagen og hele kvelden er han oppunder taket.

Er i en utebarnehage så man skulle jo tro at han ble sliten etter en lang dag utendørs,men det er visst bare noe som gjelder for andres barn...

eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,ikke sant??er det ikke normalt at de skal sove fra i syv-åttetiden om kvelden til samme tid dagen derpå???

vi har nattlige besøk der vi må sende han tilbake i senga. hadde det vært opp til han kunne han stått opp i 02-03-tiden..

ved flere anledninger har han stått opp midt på natten og vi finner han på stuen om morgenen...han var ferdig å sove er alt vi får høre...

:S

Skrevet

Noe som får han til å våknet?

Evt. hoste?

drømmer?

Skrevet

ikke noe han deler med oss ihvertfall..

han er visstnok bare lei av å sove...

og er ikke som at han "sover seg opp" til å være våken om kveldene..

så nå kommer han opp gang på gang på gang på gang på gang med nye unnskyldninger hveer gang...

er slitsomt selvfølgelig,men det må jo vær slitsomt for han og skulle man jo tro..

Skrevet

Prøv forsterkerskjema på ham! :) Gjorde det med min datter som nektet å sove i egen seng. Men du kan jo prøve det med sønnen din, i hvertfall for å få han til å unngå å komme ned igjen flere ganger på kveldene.

Jeg lagde et skjema i farger jeg viste hun likte og satte inn en tegning av en prinsesse (bare fordi det skal være deres på en måte). Så satte jeg opp en rubrikk for første natten på skjemaet og forklarte henne at dersom hun sov i sin egen seng den natten, skulle hun få et klistermerke som hun skulle klistre i den første rubrikken, samt en overraskelse neste dagen. Dagen etter fikk hun klistermerke og en tyggis (veldig pop:)). Natten etter var samme. Klistermerke og en avlagt mascara (:)). Forsterkere så hyppig de første dagene for å etablere systemet. Så den 3 natten viste jeg henne på skjemaet at da måtte hun få 2 klistermerker (2 netter) før hun fikk overraskelse, så neste 3 netter neste gang, så 4 og max netter før hun fikk overraskelse var 5 netter, men da var gjerne forsterkeren noe større enn en tyggis. Avtal gjerne hva forsteren skal være. Dette går jo an å forsøke med sønnen din også. Kan f eks da lage en avtale om at han har lov til å komme ned en gang i løpet av kvelden, men at han da må tenke seg goidt omfør han bruker den muligheten, men kommer han ned 2 ganger, uansett grunn, så blir det ikke klistermerker og overraskelse dagen etterpå. Forsterkeren (tyggisen) bør han da få vite at han får f eks kl 07 hver morgen, slik at han ikke begynner opp tidligerer for å få den. :)

Kun et tips. Funket her i hvertfall. Ellers er jeg IKKE noe geni på søvn. Har store problemer med min 2 åring, som det enda er nyttesløst å bruke forsterkerskjema på ;)

Skrevet

Det var veldig lite. Gutten vår sover fra ca 20.30 - 07.00 (10,5 timer). Vi legger han kl 20.00.

Skrevet

hmm..det hørtes ut som noe som kan være verdt et forsøk...

han kom forestn med en ny forklaring idag..ifølge han selv så er han redd for drømmer hvor troll kommer og tar han.. :(

så nå sover han i senga vår vel viten om at han blir bært i senga si igjen når vi skal legge oss..så vet han at han kan komme inn til oss hvis han våkner av trollene flere ganger..sukk...

hadde håpet vi skulle slippe unna flere slike faser..

for ett år siden var det spøkelser og insekter som var problemet...

Skrevet

Gutten vår sover 10-12 timer sammenhengende pr. natt.

Skrevet

Snuppa på 4,5 ville helst sovet mer, hun sover 11 timer pr natt på ukedagene (ca 20-07). I helgene sover hun gjerne 13 timer:)

Skrevet

Er mye lettere og legge jenta vår på 4,5 år 19-19.30 enn om klokka er 20..ho sover fra 19.30 til 08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...