Mamma til to tette Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Har erfaring med småspist storebror og han var nærmere 6 mnd før han drakk 1 liter. Jenten min var mye større i utgangspunktet og har alltid hatt god apetitt. Nå drikker hun 5 måltider per dag og drikker gjerne 200 ml til 3 av 5 måltider og 140 til de andre. HS vet lite om flaskemelk som vanlig så ingen råd å få der. Hun får pupp 3 ganger for dagen i tillegg til flasker (har ikke mye melk så mest kos og sunne ting) så hun sulter ikke akkurat ,-) Hva har andre gjort som har hatt storspist baby? Vil jo gjerne vente med annet så lenge som mulig.
vårspirene Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Tvillingene mine drakk også opp mot en liter hver når de var 3-4 mnd gamle. Noen ganger kunne de drikke 260 ml på ett måltid. Jeg begynte med grøt og middag når de var 3,5 mnd gamle. Nå er de snart 7 mnd gamle og drikker bare 500 ml hver i døgnet. Jeg ville også vente så lenge som mulig med fast føde, men når de drakk så mye, gulpet de mye, og vi ble så ufattelig lei av å koke collet
Mamma til to tette Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 Aha, her er hun også begynt å gulpe mye, gjorde det knapt tidligere. Jeg lager max på hipp som er 220, før natten i går drakk hun 240 og da begynte jeg å lure på hva som egentlig er plass til i den lille magen hennes for den var sprengt! Hun spiser hver tredje time men sover hele natten så må nesten få så ofte skal hun få i seg nok. Hmm, har ikke lyst å begynne med ekstra mat når hun er knapt 3 mnder....
Riskorn Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Aurora var oppe i en liter da hun var 3 måneder hun også. Jeg startet med å gi henne flaske om kvelden med bittelitt grøtpulver i sånn at det ble en tynn velling. Hun ble mett på det, og drakk ikke like mye, og det gikk lengre tid til neste måltid. Dem sier jo at når ungen runder 1l mme om dagen så skal man begynne med fast føde. Det var jo litt tidlig i vårt tilfelle, men vi startet meg velling...
Ella78 m/ A&M Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Gutten vår er drøye tre måneder nå, og det er faktisk noen uker siden han kom opp i en liter pr døgn, men der har han stabilisert seg, det har ikke øket mer. Tvert i mot er det noen dager han ikke spiser mer enn 700 ml. Andre dager går han godt over en liter. Jeg spurte hs om dette med en liter, men hun sa det ikke var noen krise om han drakk mer enn en liter i døgnet. Hun sa ikke noe om å begynne med fast føde enda i hvert fall. Jeg tror jeg kommer til å drøye med fast føde enda en stund, siden han ikke har økt hvor mye han spiser på en stund, og han sover godt om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå