Gå til innhold

drittsjef...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så deppa og redd.. i over et år nå har jeg slitt med oppkast,magetrøbbel,hodepine,hjertebank osv. Sjefen min har gjort narr av meg hele veien, sier at jeg har dårlige nerver eller så er jeg bare gravid.. jeg trives veldig dårlig på jobb,ikke med arb.oppgavene, men med sjefen.Hun har beskyldt meg for å stjele, sier jeg er utakknemmelig, dritsur når jeg skal til tannlege,foreldresamtale på skolen osv. jeg får kjeft for ting jeg ikke rekker, og det jeg har gjort finner hun ofte feil på. Jeg føler meg ubrukelig,tross for at jeg gjør så godt jeg kan. jeg ringte legen min fordi jeg ikke hadde sovet på flere døgn, sa det var magen. orker ikke høre at det bare er nerver. ble sykmeldt i 14.dager. i denne tiden har jeg funnet ut at jeg er gravid, 7 uker på vei. Nå skal jeg snart på jobb igjen, og jeg er livredd for å fortelle det.. Jeg vet at det ikke faller i god jord. hun vil tro at det er derfor jeg har vært hjemme, og kalle meg stakkarslig.. jeg gruer meg så at jeg skjelver og gråter. I mitt forrige svangerskap jobbet jeg fullt, helt ut.. i en annen jobb jeg flyttet ifra.. desverre..

Fortsetter under...

Dette er trakassering på jobben, og det må tas med roten.

Ta kontakt med tillitsvalgt på arbeidsplassen eller en representant fra organisasjonen (om du er organisert). Kall sjefen din inn til et formelt møte. Legg frem saken din og før protokoll!

Skal love deg at pipa får en annen lyd. Vis at du ikke lar deg tråkke på!!

Jeg er daglig leder for en bedrift med over 40 ansatte innen renhold, catering og vedlikeholdsarbeide. I denne bransjen er det ikke akkurat lite fravær og personallogistikk. Jeg jobber egentlig med dette hver eneste dag. Har mye erfaring med arbeidstaker/arbeidsgivers rettigheter i forhold til sykefravær, permisjon, gradert og tilrettelagt arbeid av helsemessige årsaker. :-) Jeg er jo selv gravid nå, og jeg kjenner presset ganske mye, med en stressende jobb og mye ansvar, er jeg SLITEN når dagen er ferdig. Svangerskap er ingen sykdom, men det er belastende fysisk og psykisk, noe som ofte blir en utfordring i arbeidsdagen. Vi kan ikke yte 100% hele tiden. Jeg er for at vi skal holde oss i arbeid så lenge vi kan. Jeg tror det er sunt å ha denne daglige omgangen med kolleger og føle oss trengt en plass. Mange gravide blir støtt ut av sin arbeidsplass når de blir gravide. Dette er veldig vanskelig når man er sårbar fra før. Derfor er det SÅ viktig å sette pris på arbeidsgiveren som faktisk er villig til å tilrettelegge arbeidet. Når det kommer til "drittsjefer", er det altfor mange som burde hatt seg et kurs eller to i ledelse og personaljus!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...