Gå til innhold

Oi oi, ul i dag sa at det var TO...

30 og 3 barnsmor i mai

Anbefalte innlegg

Mange spørsmål dukker opp i en meget kaotisk hjerne, kanskje noen her som kan hjelpe.

Er det normalt å føde ca en måned før termin med tvillinger? (han trodde de var toeggede)

Hvor lang blir permisjonen med tvillinger?

Vi får selvfølgelig dobbelt opp med barnetrygd, men er det noe ekstra utbetalinger utenom det??

Har en fra før og skulle ikke ha 3 barn, men nå blir vi en familie på fem. Hjelp!!!!

Fortsetter under...

Så koselig:o) Gratulerer! Vet hvordan det sjokket er ja!

Jeg har hørt at tvillingsvangerskap normalt er 3 uker kortere enn med enlinger.

Permisjonen blir enten 5 eller 7 uker lenger, spørs om du velger 100 el 80%

Er vel ingen ex utb nei. Ikke som jeg vet om da. Utenom dbl kontantstøtte når den tid kommer

Takk, jeg håper det. Var fast bestemt på at vi bare skulle ha to barn, slik ser det ikke ut til å bli gitt...

Vi får vel se på oss som priviligerte som får oppleve tvillinger :) ... bare gi meg noen dager/ uker, så er jeg kommet over sjokket.

Annonse

hadde du noen mistanker??

jeg venter min nr 2 nå og synes magen har blitt kjempe stor!!! er i uke 13 nå men ser ut som jeg er minst 4 mnd....

har så lyst til å bestille ekstra ul, men tror liksom ikke det er mer en en så er sånn i tvil..(skal ikke på ordinær før 10.des)....

har ikke noen tvillinger i slekta på noen av sidenen våre.

Gratulerer!! Dobbel lykke! Jeg skulle bare ha 2 barn.. men sitter nå med 4! Karrieredamen som jeg er... puh.. jentene mine er nå 5 mnd og det er helt fantastisk og ufattelig krevende samtidig :-) Sånn som i dag, begge har diare og jeg har skifta hvertfall 14 skitblere... Virkelig dobbelt opp!

Heldigvis gjelder det ikke bare i ekstra arbeid, men også gleder! Ufattelig herlig å se de der de ligger og holder hender og prater til hverandre...

De før meg har skrevet mye om mangt som stemmer. Jeg vil legge til at et tvillingsvangerskap er helt forskjellig fra et enling. Det kan sef være noe tyngre og de fleste blir sykemeldt tidlig. Fra uke 24 blir man tett fulgt opp, noe som vil føles veldig trygt og godt.

Lykke, lykke t!

Ingen tvillinger i slekten min elelr sambos, så det var ingen mistanke om at dette kunne skje her. Jeg er også 13 uker på vei, men har en mage som jeg hadde med nr1. i ca 6 mnd, herlig (skal sies at jeg ikke var kjempe stor for å være i 6 mnd, her høy og har dermed relativt god plass).

Vi tok bare privat ul for å få bekreftet at alt var ok, det var ok * 2 :) Crazy!

Har en krevende jobbmed masse ansvar og lurer på hvordan dette kommer til å gå med 3 barn, men alt ordner seg vel for snille piker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...