Gå til innhold

kaffe latte

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått så smaken for kafe latte i det siste, og drikker gjerne 2 stykker om dagen. Hvor mye kofein er det egentlig i en enkel kaffe latte? blir det ca det samme som en kopp vanlig kaffe?

Skrevet

Tror ikke du skal være så bekymret for det. Drikker du andre drikker som inneholder koffein? Jeg har også dager der jeg drikker mye latte og andre dager der jeg ikke drikker i det hele tatt. Men på "min" cafe gjør de deilig latte med koffein fri kaffe:) (skal innrømme at jeg ofte drikker med koffein også)

Å får å sette det på spissen så er det mange mammaer før oss som har drukket mengder kaffe uten at det har skadet fosteret. Min mamma feks hadde pica på å spise kaffegrut m skjed, å det har jo blitt folk av meg også:) (å ja det er grusomt ekkelt å spse kaffegrut)

Kos deg med en latte eller to du:)

Skrevet

Latte og cappuchino er laget på espresso og koffeinet i den varierer fra 30 - 80 mg alt ettersom hvilken sort bønner som brukes og "bryggetiden". Noen bønnetyper har høyere andel koffein i seg, og kanskje vet de som lager akkurat din latte noe om det (antagelig ikke......men noen vet og de vet mye om kaffe).

Vanlig kokekaffe har 80 - 90 mg koffein og trenger i tillegg 2-3 minutter "bryggetid" noe som gir en bitterer smak enn espressoen som bare trenger 25 sek.

Kos deg med latten, det gjør jeg også :) men jeg holder meg til en om dagen. Drikker en kopp grønn-te til morgenen i tillegg (den har imidlertid bare 1/3 koffein enn sort te som har 40 mg).

Mmmmmm....kose, kos og så mørk sjokolade til ;)

Skrevet

tusen takk for svar. tror det blir en kafetur på meg i dag igjen. Kaffe og kake mmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...