Gå til innhold

7 mnd og sitting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste innpå ei internett side som ble postet her i går, at når man er 7 mnd så kan de aller fleste babyer sitte uten støtte?

Jenta mi er 7 mnd og sitter ikke uten støtte. Hun sitter vel i ett halvt minutt, så faller hun. Er hun seint ute? Trodde det var mange som ikke satt før de var 8-9 mnd jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller fleste ja..altså, noen unntak :) og jenta de er en av dem :)

Gutten min sitter lenge uten støtte, har han gjort ei stund, han er 7 mnd. Men jeg pleier ikke sette han opp,bare hvis han blir lei av og ligge. Så han setter seg ikke opp selv da..og da skal man vel helst ikke sitte heller..

Vil ikke tro hun er noe spesielt sent ute.. helt sikkert flere som har det helt likedan :)

Skrevet

Mini her er 6,5 mnd. Lenge til han kan sitte støtt. Egentlig skal de ikke sitte før de kan sette seg selv, og noen sitter først etter at de kan krabbe... På sånne oversikter vil noe stemme og noe være helt feil.

Det jeg har lært er at man ikke skal sette de opp før de klarer å sette seg selv. Når de sitter får de jo mye bedre oversikt og da er det ikke moro å ligge på magen lengre. Så dermed kan man risikere at utviklingen stagnerer fordi h*n heller vil bli satt opp og gidder ikke lære seg det selv...

Det skal veldig mye til før man ikke er innenfor normalen! Syns ikke jenta di er sein!

Skrevet

jenta min er 7 mnd, men kan ikke sitte uten støtte helt enda. De skal jo egentlig ikke sitte før de kan sette seg selv fra krabbende stilling har jeg hørt..

Skrevet

Signerer det manglersøvn sier om å sette dem opp selv.. Utviklingen stagnerer.. Du hjelper dem ikke på vei, de bare gidder ikke lære sjøl.. Og de kan jo ikke henge i skjørtene dine resten av livet, må lære selv, så hvorfor ikke begynne med det samme :)

Mia krøyp da hun var 6mnd og 23 dager, og dagen etter satte hun seg opp selv.. Så nesten syv måneder.. Synes heller ikke jenta di er sein!

Hvis du setter henne opp før hun er klar for det selv, så riksikerer du en lut holdning, og at hun blir sammensunket i korsryggen og bekkenet.. Ikke no kult.. La bare utviklinga gå sin gang.. Det kommer når det kommer :)

Skrevet

mine kunne sitte når de var rundt 8-9mnd..

men satt seg ikke opp selv før de var 10mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...