Gå til innhold

HJELP - det er tvillinger

Anbefalte innlegg

Full panikk, er huset for lite, får vi plass til 3 barenseter i bilen, og vi må kjøpe ny vogn etc etc... hvordan blir livet og økonimien vår nå....

Men så spennede også, dog har mest panikk fremdeles.

Noen som vet noe som helst om det å gå gravid med tvillinger?? Er i uke 12 nå og fin form, termin 18.mai....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139039809-hjelp-det-er-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh, så koselig:) jeg har også termin 18 mai, men har enda ikke fått mage enda. Men det har vel du:) Livmora er vel litt større for deg.

Eneste jeg har lest om tvillinger, er at du får flere kontroller og ultralyder for å se om begge fostrene vokser i jevn fart. At den ene ikke tar alt næring fra den andre eller om det er noen andre ujevnheter. og at du kanskje må vente deg at du føder litt før fordi plassen blir for liten...

Går det kanskje an å selge vogna og kjøpe en større? Det blir kanskje litt trangt med 3 barneseter i bilen, men det finnes jo 7-seter også.

Hadde dere planlagt å få tre barn? I så fall sparer dere jo inn masse tid og får to som er like nydelige:) Dere får det nok til på en måte, før i tiden fikk man jo det sjokket dagen de kom! :)

Så koselig da.

Men skjønner panikken, jordmor var sikkert på at jeg var gravid med tvillinger sist, å tenkte masse på hva hvis de dagene før UL.

Du kan jo gå inn på tvilling underforumet her inne, der inne vet de sikkert masse =)

Så koselig da:-) Har ei venninne som venter tvillinger nå. Hun har sagt at fra uke 16 vil magen være større ved flerlinger. Ellers er det vanlig å bli sykemeldt i svangerskapet og få en stund før termin. Finn deg et forum for tvillinger og prat med jordmor. Lykke til, blir sikker kjempekjekt:_)

Gratulerer med tvillinger! Jeg hadde nok fått sjokk jeg også, men det går nok helt sikkert helt fint! Finn et forum hvor du kan snakke med andre i samme situasjon (og folk som har vært igjennom det før) - og de praktiske tingene ordner seg nok etterhvert!

Litt ekstra utfordringer blir det nok, men tenk så koselig med 2 stykker også, da! :) Masse lykke til!

Annonse

GRATULERE!!!!

Dette klarer dere helt fint... Traveld det første året blir det nok, men tenk hvor koselig det kommer til å bli.. Når det er på det tyngste så må en se fremover å se for seg hvor fint det kommer til å bli...

Jeg hadde selv fått panikk skulle det vise seg og være to nå.. Har en mann som jobber på sjø og er fire uke borte.. Ingen familie i nærheten og har en sønn på 1 1/2 år.. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort.. Kanskje fått med en "au pair".. ;o)

Dette kommer til å gå supert.. Del med oss hvordan det er å bære to etterhvert som du kommer deg videre.. Spennende!!!!

• 2 uker senere...

Fikk litt sjokk vi også da vi var på UL og så at det var to. Men forklarte jo hvorfor magen allerede var så stor da.

Vi har nettopp kjøpt ny bil, fant ut at det var håpløst å få inn tvillingvogn i min. Dette blir dyrt ja!

Tvillingvogn kom på nesten 9000.- en TFK. Ikke så mye å velge i, men du kan jo prøve å kjøpe brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...