eggbert Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 For en natt.. Har hatt så fryktelig vondt i venstre side i natt. Som en vond liten bordtennisball som ligger der og verker. Helt umulig å finne en stilling, hverken varmepose eller paracet har hjulpet. Uff, er litt redd for at den turen jeg gikk i går kveld skal ha utløst det hele.. Heldigvis er jeg litt bedre nå!! Ringte til sykehuset og der sa de at det kunne være eggstokken som har vridd seg..evt eggstokken som fremdeles er stor. I all forfjamselsen glemte jeg å spørre om det hadde noe å si for utviklingen av det lille egget jeg ruger på. Jeg er på rugedag 4 i dag, og vil nødig utsette egget for noe fare.. Noen som kan svare meg på dette?
Nea og juniors mamma Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Hei kjære deg og gratulerer som ruger .) Embryoet skal i utgangspunktet ikke bli påvirket av en event vridning av eggstokk hvis den da ikke har vandret opp i egglederen (noe som skjer fra tid til annen, men da er det dømt uansett "ex. uterin graviditet"). Om du i dag føler deg bedre ville jeg prøvd å slappe av, men selvfølgelig oppsøke klinikken hvis det vedvarer fremover. På hvilke dag er du? Jeg holdt meg stort sett i ro i den første uken av rugetiden, men det var på eget grunnlag. Riksen sa til meg at jeg ikke skulle løpe/jogge eller drive med annen aktivitet som inbefattet hopping. Ellers er normal gange ikke fy fy, vi er da ikke hendikeppet heller bare vordende mødre. Masse lykke til
eggbert Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 Takk for det! nå ble jeg litt beroliget her.. Jeg er på rugedag 4, og har egentlig tatt det veldig med ro etter innsett. Har vært sykemeldt ettersom de oppdaget litt væske etter innsetting.Men nå begynner jeg å bli litt selskapssyk her. Hadde egentlig planer om å dra ut til en venninnne, men da må jeg gå 10-15 min til bussen. Samtidig tror jo jeg at det er viktig å være i litt aktivitet og gjøre positive ting:) Takk igjen for svar! Ser du har termin i februar, gratulerer så mye- det må jo bare være helt fantastisk. Håper jeg snart kan slenge på noe slikt på nicket mitt jeg også
Alid@ Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Hei! Jeg hadde også samme opplevelse på første forsøket mitt. Hadde kjempe vondt og når jeg lå kunne man se på den ene siden at det var en hevelse der. En hard kul på størrelse med en tennisball. Hadde fyktelig murring i rygg og underlivet pga dette så jeg klarte ikke gjøre så mye den første uken. Smertestillende var heller ikke til så mye hjelp desverre. Var på et par ekstra ul der de kunne se at eggst. var litt forstørret og at det var litt veske i buken. De sykemldte meg en uke og bekjeden var bare å ta det med ro og at det ville mest sansynlig gå over av seg selv, og det ble bedre etter 4-5 dager. Fikk ingen beskjed at dette var negativt for forsøket selv om vi ikke lyktes. Trur heller det var av andre årsaker. Lykkke til med rugingen! krysser fingrene for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå