RockeBabe Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Hei! Lurer på hvor fort det vil vises på huden som utslett hvis det er en matvare babyen ikke tåler. Sønnen min (4 mnd.) fikk smake maisgrøt for første gang i går formiddag. Så ingen reaksjoner i går, men nå nesten et døgn etterpå ser jeg han har fått rødt litt "hardt" utslett på det ene kinnet. Kan det være maisgrøten han reagerer på? Han ser ikke ut til å plages med det. Veldig takknemlig for svar.
Guttebaby:) Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Ja, det kan gå iallefall 24 timer før det kommer reaskjon en inntak av ulike slag. Det kan komme veldig raskt, men ofte tar det litt tid, så det kan være grøten. Hold deg unna den et par uker og forsøk igjen, da får du raskt svar på om det er den:)
Helann og lillebror Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Det kan selvsagt være allergi. Men det var også en uvanlig grøt å reagere på - i maisgrøten er det jo verken melk eller gluten... Så det kan jo også ha vært tilfeldig. Jeg ville prøvd litt til med den grøten, så lenge han ikke er plaget av det. Men smør med litt fet krem på kinnet. Vesla her reagerer på melk, og da kommer et elveblestlignende utslett etter bare noen minutter, mens eksemet blusser opp ila 1-2 døgn. Men det er selvsagt store individuelle variasjoner.
2hærligegutter Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Hvis det er allergi vil det nok ikke være selve maisgrøten, men hvis du blandet med mme og babyen ikke får det til vanlig, vil jeg heller tro det er det. Da vil det altså være melkeallergi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå