Gå til innhold

Urolig på kvelden. Noen tips eller råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 3,5 uker er så urolig om kvelden. Greier ikke å sove. Men virker kjempetrøtt. Han gråter ikke men ligger å vrir og strekker seg og lager gryntelyder. Hvis jeg legger han fra meg i vogn, bag eller seng, kan han kanskje sovne hvis jeg rugger eller gynger på han med det samme jeg stopper blir han urolig igjen. Han vil ikke ha smokk og virker ikke sulten heller. Jeg har ikke noen ide om hva jeg skal gjøre for å få roet han. Det virker på meg som han så gjerne vil sove, men ikke greier det?

På dagtid sover han godt. Som regel legger jeg han i vogna si. Sovner rolig av seg selv og sover uavhengig av om vi triller eller vogna står stille. Sover gjerne to økter i løpet av dagen på 2,5 - 3,5 timer. Men så rundt kl 18 begynner uroen og varer gjerne til 22-23 tiden. Da sover han som regel godt gjennom natta, avbrutt av ca tre måltider. Prøver alltid å legge han før han har vært våken i to timer, men som regel ser jeg at han er trøtt tidligere slik at våkentiden hans er ca 1-1,5 timer av gangen. Sovner alltid i bil eller i vogna når vi triller uansett hvor lenge han har vært våken (så sant det er dagtid iallefall...)

Er det noen som har noen tips til meg?

Skrevet

Vanlig fenomen at babyer er veldig urolig på kveldene de første ukene/månedene, uten at du kan gjøre stort annet enn å vente på at det går over... Du kan jo trøste deg med at han ikke skriker i alle fall.

Minifom kan kanskje hjelpe dersom du ikke har prøvd det.

Ammer du kan det kanskje hjelpe å kutte ut enkelte produkter fra kostholdet ditt; melk, løk, sjokolade osv..

Kan hjelpe å legge han på siden. Får da litt press på tarmene. Gjerne med en klut e.l tett inntil ansiktet/nesa. Fungerte i alle fall for oss :-)

Lykke til:-)

Skrevet

Takk for svar!

Hva er minifom?

Skrevet

Bryter ned luftbobler i tarmene. Fås kjøpt på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...