Gå til innhold

vi vil ha en til!!kan noen lese dette og si hva dere mener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi ønsker oss flere barn. vi har en datter på 8 mnd. hun ammes kun litt om morgenen. Mensen fikk jeg tilbake 5 uker etter fødselen(trodde det var morkakerester og måtte inn til UL sjekk, men der var mensen)og siden har den vært regelmessig i 7 mnd!

jeg ble gravid med en`gang med nr 1.

Har jeg mulighet for å bli det igjen selvom jeg gir henne litt pupp før vi står opp om morgenen?

vi har så lyst på to tette.

på forhånd takk for svar.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg vet er det bare når man fullammer at man sier det er beskyttende mot ny graviditet, selv om mange opplever at det ikke er det heller. ;)

Skrevet

det er vel bare en måte å finne ut det på;)

Skrevet

Så lenge du har mensen, vil jeg tro at du også har eggløsning.

Skrevet

Det er hvis du FULLAMMER og IKKE har fått mensen, amming kan brukes som prevensjon(og da en lite sikker en som noen her skriver...)

Så bare å teste ut =)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ikke noe problem.

Fullamming er heller ikke noen garanti for ikke å bli gravid.

Mensen er ikke lik eggløsning som det skrives over her, men det er bare å kjøre på. Du kan jo evt kjøpe deg eggløsningstester og prøve det en mnd så ser du bedre når i syklusen du har eggløsning.

Lykke til!

Skrevet

Bare å kjøre på det, så finner du fort ut av det ;)

Skrevet

Klart du kan bli gravid. Kjør på og kjøp eventuelt noen EL-tester på billigtester.com så du ikke ruinerer deg på slikt.

Skrevet

Hvis du ikke har fått mensen tilbake, du full ammer og barnet er under 6 mnd, funker det som prevansjon. Da må det ikke gå over 3 timer mellom hver amming.

Så du kan blir gravid, hvis du prøver, for du har jo mensen, ammer lite å barnet er over 6 mnd. Jeg ble gravid selv om jeg fullammet, barnet var under 6 mnd, å jeg hadde ikke fått mensen tilbake..

Lykke till..=)

Ps: det e tongt med to tette.. har ei på 5,5mnd og en gutt på 20mnd.

Skrevet

har du mensen så har du vel eggløsning også? Har du eggløsning så kan du bli gravid om du fullammer eller ikke.

Lykke til med prøvinga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...