Gå til innhold

Erfaringer med dobbel inseminasjon??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen hensikt når du tar sprøyte, hele tanken med dobbel ins er jo at man aldri kan vite sikkert hvor lang tid etter positiv test selve EL skjer. Men med sprøyte vet du jo nøyaktig. Er selv blitt gravid en gang med sprøyte og en gang uten men da med dobbel ins. Lykke till!!!!!

Gaa for dobbel inseminasjon dersom du har muligheten for det. Det var slik barnet vaart ble laget (ins. dagen etter el-sproeyte og 2 dager etter sproeyta). Naar du bruker el-sproyte vet en fortsatt ikke noeyaktig hva tid el skjer...men som regel skjer det innen 36 timer. Andre gangen jeg ble gravid hadde jeg bare 1 inseminasjon, og det var dagen etter el-sproyta ble satt (mistet desverre i uke 12) Dette ble ikke gjort i DK, men i et annet europeisk land. For meg saa virker det mer logisk slik som "vaar" lege gjorde det, da er spermiene allerede der og venter paa egget naar det kommer. (kan jo legge til at vi har naa proevd i 1 aar aa bli gravid igjen (i et annet land/verdensdel), med samme metode som de bruker i DK med ins. dagen etter positiv el test eller 36 timer etter el-sproeyte...saa langt har det ikke slaatt til....)

Lykke til, uansett hva du velger :-)

Må vel si meg enig med Callmebecka her. Ser ikke hensikten med dobbel inseminasjon ved bruke av EL-sprøyte. Det blir kjøtt på flesk ...

Jeg har nå fått klar beskjed at EL kommer 36-40 timer etter at sprøyta er tatt. Egget lever i minimum et døgn og sædcellene det samme. Ergo skal en inseminasjon holde plenty :-)

Jeg personlig har hatt 3 inseminasjoner med EL-sprøyte, blitt gravid en gang, negativt de to andre - men tror ikke det var på grunn av timingen det ikke gikk de to siste gangene...

Hei Liesje! Jeg har erfaring med dobbel inseminasjon, men det er jo min eneste erfaring da :) Jeg målte 17 mm folikkel en torsdag morgen og fikk beskjed om å sette eggløsningssprøyte samme formiddag. Fredag formiddag hadde jeg første inseminasjon, og da så de at egget ikke hadde sluppet enda. Lørdag hadde jeg andre inseminasjon, og da så de at egget hadde sluppet. Fungerte perfekt for meg :) Nå mistet jeg jo i uke 8, så jeg skal i gang med andre runde. Jeg er spent på hva de anbefaler da. Jeg har jo PCO, så det er mulig de ville ha dobbel inseminasjon på grunn av det? Jeg vet jammen ikke. Hvor er du i prosessen for tiden? Klem

Annonse

Hei.

Jeg hadde dobbel inseminasjon forrige gang og er gravid i uke 28 nå.

Etter hva jeg skjønner så dobler det sjansene, siden en EL-sprøyte virker etter 24-48 timer, og sædcellene lever ganske lenge i kroppen etter inseminasjon. Så går det ikke første ins. så kan det gå neste.

Jeg hadde også hormonstimulering, Pergo + Puregon.

Verdt et forsøk hvertfall!

Lykke til.

Klemmer

• 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...