Gå til innhold

Kynnere, rier, maserier, falske rier

Anbefalte innlegg

hva er hva???

De siste ukene så har jeg begynnt å få steinhard mage. og ryggen verker og det gir seg ikke på hele dagen hvis det først har satt i gang.

Fikk beskjed om at det nog var på tide å gå ut i tidlig permisjon (har 4 uka igjen) Hadde egnetlig tenkt å gå ut først om 2 uka..

Hvis ikke så kunde det resultere i for tidlig fødsel.

Men så har det begynnt å gjøre vont på sidene av magen.. lengst ned også.. holdt på sånn i nån uke eller to. Og det kan begynne på tidlig kveld etter at jeg natta mine andre to små troll :))

så fortsetter det frem tils jeg går å legger meg eller verste fall hele natta.

Gjør vondt.. men ikke sånn super vont endå.

Og de gir seg liksom ikke vare seg jeg er oppe å går eller sitter ned. Tenkte jeg skulle ta tiden på det hele. Men det holder jo på så læng at det går over en time med hard mage, vond rygg og smertene på siden.

Sen gir det seg en bitteliten stund.. så liten at jeg nesten ikke merker det selv.

Og så er det igang igjen...

Hadde aldrig noe lignendes da jeg gikk gravid de andre gangene.. Prøvd å spørr jordmor.. men får liksom aldrig noe ordenligt svar på hva det kan være.

Så noen som har noe lignendes??

Skjønner liksom ikke hva det er jeg har :S

Og hva er egentlig forskjellen på kynnene, rier, maserier og falske rier???

Rier skjønner jeg liksom .. men maserier og falske rier og kynnere..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139039258-kynnere-rier-maserier-falske-rier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du. Når har du termin da?

Jeg er i uke 43 nå og har hatt disse lignende plagene en stund.

Veldig likt som du beskriver det. Var på sykehuset for 3 uker siden da disse smertene ble uutholdelige. De tok alle underskelser på meg, og kunne ikke finne noe galt, men jordmoren har rådet meg til og ta det veldig med ro så jeg ikke setter igang fdselen for tidlig.

Magen min også kan være konstant hard i et døyn, noe som er veldig slitsomt. Har også hatt en del "mageknip" på hyre siden (der bebisen ikke ligger), noe som til tider har vært veldig ubehagelig.

Jeg skaffet meg et bekkenbelte ( 279 kr på baby shop) trenger ikke noe dyrere greier, dette avlaster musklaturen en del, og har vært til stor hjelp for meg. I tilegg har jeg fått beskjed om ikke å massere magen noe som fremkaller kynnere, men derimot legge varme på. Dette har fått meg til og slappe av litt.

Men du må bare flge med, og er det noe du føler kan virke unormalt må du ikke nøle med og ringe fde avdeligen, de er veldig forståelsefulle, og setter pris på at vi tar sånne tein på alvor!

Lykke til, håper du finner noe som fungerer for deg.

Forskjellen på Kynnere og Rier mener jeg er intensiteten og varigheten på de. De fleste sier du merker stor forskjell, men dersom du er vant til kynnere i lang lang tid, kan du tåle riene bedre. Så bare vær litt på vakt og skaff deg trygghet så du hvet hva som er hva:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...