Gå til innhold

seriøst bekymret for håret mitt, hvis jeg mister mer nå, da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil tro jeg har mistet bortimot halvparten av håret mitt, minst en tredel av det, på de fire månedene jeg hittil har ammet. tar b-vitminer spesielt for hår. så mye mer får jeg ikke gjort. annet enn å bekymre meg. pleide å ha en tjukk og tung lugg - nå kan man se igjennom den! føler meg skikkelig syk når jeg ser håret bare raser av. regner med fler har det slik? skal det aldri avta? kommer jeg til å få så lite hår at jeg må gå med lue hele tiden? begynner å bli seriøst bekymmret nå...

Skrevet

Jeg kan ikke gi noen fasit svar på hva du kan gjøre, siden du er flink til å ta vitaminer. Men jeg sliter med det samme, jeg ammer ikke en gang... Men jeg mister også masse hår på hodet, helt utrlig.. Nå skal det sies at jeg har MASSE tykt hår, så det kan falle av litt, men det er veeeeldig mye nå!! Slitsomt....

Så jeg slnger meg på "innlegget" ditt og håper noen kan komme med tips.... ;)

Skrevet

Kan ikke gjøre annet enn å slenge meg på jeg heller... Har jo nesten ikke hår igjen!!! Når jeg fletter håret er det bare en tynn tynn flette...

har dere fått mensen igjen enda da?

Vi er vel skikkelig i hormonell ubalanse, så målet må vel være å normalisere den...

Skrevet

Jeg hadde det slik rett etter fødselen, men når mini ble et halvt år begynte det å gro som bare det igjen :) Må bruke mye hårspray for å holde nede "piggsveisen" som vokser ut under alt det andre håret! Etter en stund skilles det ikke ut så mye vitaminer i melka lenger, så da kommer som regel håret igjen. Ellers så mister mange mye hår etter fødsel, fordi at de nesten ikke mister noe i svangerskapet.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg har også mistet sinnsykt masse hår. Bestandig hatt veeeldig tykt og fint hår. Har bestandig fått masse skryt av det, men nå har det blitt så lite igjen at jeg ikke har noe problem med å se hårbotn :-(

Spurte frisøren om det var noe jeg kunne gjøre, men det var bare å finne seg i det og vente på at det kommer tilbake (for det kommer tilbake fikk jeg beskjed om)...

Skrevet

Det kommer tilbake igjen, det er hormonelt og helt normalt.

Skrevet

Utrulig kjipt å miste håret. :/ Heldigvis er min periode over, varte ca 2 måneder. Knaska B-vitaminer og sløste som pokker med balsam så eg ikkje skulle slite av håret under kamming etter dusjen. Det virker håpløst når det står på, men det går over! :)

Skrevet

Alle som har vert gravide mister hår. Har (heldigvis) ikke noe med amming å gjøre. Det er hormonelt. Hos meg varte det 4 mnd.

Skrevet

ok. så det har ikke med selve ammingen å gjøre? det kan altså gi seg før jeg slutter å amme?

Skrevet

Niks, ingenting med amminga å gjer..eg har ikkje amma men mista massevis fordiom.

Skrevet

Vet at det er fortvilende, men som flere sier man får ikke gjort noe med det.

Hvis du ser bilder av Katie Holmes når hun giftet seg ser man tydelig at hun og har slitt med samme problem.

Og når ikke hun hadde sjans til å gjøre noe med det som sikkert har en ganske fet lommebok, så må nok vi andre dødlige bare slå oss til ro med det, dessverre.

Kunne ønske det fantes mirakel kur mot det jeg og.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...