sevilla1 Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Har en jente på 4 mnd - som de siste ukene har begynt å våkne hver annen eller hver time om natten. Prøver å ikke ta henne opp med en gang, gi smukk o.l. - men roer seg kun m pupp. Fåt foreløpig bare pupp - har prøvd å gi litt grøt men hun bare brekker seg av det foreløpig. Får av og til en flaske mme (ca 120 ml) etter puppe- uten at vi merker noe særlig forskjell. Er en stor jente på ca 68 cm og 8,5 kilo - og ammer hyppig på dagen også synes jeg. Ofte annenhver time. Prøvde å få time hos helsesøster for å få hjelp, men første ledige time er først neste fredag. Kjenner jeg kommer til å bli helt koko før den tid. Blir utolig sint og lei om natten - og så gråter jeg fordi jeg blir så sinna på en liten skjønn baby som ikke gjør ne av dette med vilje... Noen som har råd - bør jeg kutte ned på hyppigheten av pupp om dagen? Sier jo at de skal selvregulere, men mulig det blir for lite hver gang når tilbudet er så hyppig? Hjelp meg kjære dere - blir så utolig sliten av dette og har en liten til som også skal ha litt av mamman sin i løpet av døgnet.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Hei. Vår gutt er også veldig stor. Ammet døgnet rundt føltes det som (oppe i 15 x pr døgn). Han trengte rett og slett mer mat enn mm. Begynte med velling når han var 3,5 mnd og grøt ved 4 mnd. For mini her var grøten lettere å spise hvis den ikke var for tynn eller tykk(pureaktig). Vi prøvde å strekke måltidene på dagen til 3 t mellomrom. Så han skulle spise skikkelig tilhvert måltid, ikke bare småsupe...Siden hun tar flaske ville jeg anbefale å prøve med velling. Du kam pumpe og bruke mm eller mme. Vi startet med et par ts maisgrøtpulver til ca 180 ml, økte på etterhvert som vi så han tålte det. Avent feks har tutter som passer for velling(merket med sirkel isteden for dråper). Fortsatte med nattaming , men etter det hadde gått seg litt til var det 2x i løpet av natten isteden for med 1-2 t mellomrom... Lykke til!
frida frosk Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Jeg ble også koko av all nattammingen til slutt, stor og sulten jente her og.. Hjalp meg å gi VELDIG tett med mat om kvelden + å begynne med litt kveldsgrøt da det nærmet seg 5 måneder. Etter dette sov hun oftere i strekk fra 22 til ca. 05. Når snuppa mi var fire og en halv mnd. ble hun bare mer og mer sulten på natta, og jeg opplevde som deg å amme annenhvertime natten igjennom, som ble altfor mye for meg over tid, så da måtte jeg bare kapitulere og gi litt grøt. Det hjalp:) Bedre å bevare egen helse og humør, enn på død og liv skulle holde på kun amming til absolutte 6 måneder synes nå jeg. Lykke til:)
08 + april spire Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Hei hei Det er som å lese om min baby. Hun er også 4 mns. Gjør ikke annet natten igjenom føler jeg. Ammer og ammer. Hun trenger liksom ikke mer enn en pupp (på dagtid er det alltid 2) for å bli "mett". Jeg mistenker henne nemlig bare for å ville ha kos Jeg har prøvd å gi velling på dagtid for å se om hun fikk magevondt, det fikk hun ikke så vurderer å gi henne det som første nattmåltid. Hun sover nemlig veldig lenge 18-19 - 24 ca hver kveld, men så begynner ammehysteriet. Jeg føler jeg ikke for skikkelig søvn fordi hun sover ikke noe på dagtid. Maks 2 lurer på 30 minutt hvor den ene luren er når vi er på trilletur. Jeg har vurdert å ta kontakt med helsesøster, men så tenker jeg at hun sikkert ikke kommer med noe gode råd. Bare til å amme, det vil gå over... (innbiller meg at jeg vil få et slikt svar) Kommer vel ikke med noen gode råd til deg, men du skal vite at du ikke er aleine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå