Gå til innhold

Jeg har så lyst på et barn til, men er så bekymret pga vekt

Anbefalte innlegg

Første gang jeg var gravid hadde jeg tenkt å gå ned i vekt, var sikker på at jeg ikke kunne bli gravid fordi jeg var overvektig. Så ble jeg gravid på første forsøk, er bekymret hele svangerskapet for svangerskapsforgiftning og diabetes, men etter en lang og tøff fødsel kommer verdens vakreste til ved hastesnitt.

Nå, 2 år senere, ønsker jeg meg veldig et barn til. Problemet er at jeg ikke har klart å gå ned alle kiloene jeg la på meg og nå er jeg enda mer redd for at noe kan gå galt. Ja, jeg vet, jeg må bare slanke meg, men hvordan??!! Hele livet har jo vært en evig lang kamp mot vekta, føler jeg.. Huff..

Fortsetter under...

Bestill deg en time hos fastlegen din, og krev råd og hjelp der, og at h*n følger deg opp i denne prosessen. Etter det jeg skjønner ut av teksten din er det ikke kun snakk om 5-6 kg?

Lykke til! Fastlegen din skal kunne hjelpe deg! Sende deg til fysio f.eks, en fysioterapaut som lager treningsprogram til deg, kan følge deg gjennom treningen osv...

• 2 uker senere...

Føler med deg! Er i akkurat samme situasjon selv.

Fikk en gutt for 4 år siden, la på meg 23 kilo under svangerskapet.

Kiloene satt blegg fast uansett hva jeg gjorde!

Hadde svangerskapsforgiftning på slutten og min fødsel endte og i hastesnitt etter en lang fødsel.

Jeg har begynt å synes litt synd på gutten min for at jeg er for feig til å starte på en diett med trening. Vet at han ikke kommer til å få seg søsken før jeg går ned 12-15 kilo. Legen min anbefalte og vektnedgang før jeg prøvde på nr to.

Så nå har jeg endelig innsett at den eneste som kan gjøre noe med dette er meg selv! Tatt meg selv hardt i nakken og begynt på ketolyse-kuren. Har satt meg et mål på at når jeg har gått ned minimum 12 kilo, så kan jeg starte på Pergotime igjen og prøve aktivt på å bli gravid.

Angående svangerskapsforgiftningen så tror jeg ikke vi skal gå rundt å være så redde for å få det tilbake i neste svangerskap, de sier at det er bare 5% som får det i andre svangerskapet og. Man blir jo grundig fulgt opp da!

Så det er nok ingen annen utvei enn å bite i det sure eplet desverre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...