fiskelisken Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Noen flere som har endt opp med den løsningen ? Tobias skal egentlig begynne i barnehagen når han er 10 mnd gammel. Får helt vondt i magen av å tenke på det. Hvis vi hadde en bra nok økonomi så hadde jeg nok vært hjemme med til han var 1 1/2 år eller jobbet 50 %. men igår kom Mormora med forslag om at hun kanskje kunne hatt han litt. Vet ikke helt hva jeg syntes om å bruke henne som dagmamma....hun er jo en mormor. Men siden hun kom med forslaget selv så er det vel greit. Jeg syntes ihvertfall det er myyye bedre enn å sende han i barnehage så tidlig:) Tenkte hun kunne få kontantstøtten våres da.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Synes det høres flott ut jeg!! tenk at lillemann er så heldig å få være masse sammen med mormor!!! ¨ skulle ønske det var snuppa som fikk det jeg!!
Angie77 Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 VI skal bruke vår mormor som dagmamma i 6 mnd:) Det vil si fra mini er 12 mnd til hun er 18-19mnd. Jeg syns det er for tidlig for en 1-åring å begynne i barnehage (respekterer at det er ulike syn på dette, men det er nå engang min mening) så da mormor tilbød seg så slo vi til:) Hun får kontantstøtten (selv om hun ikke vil ha den) og mini og mormor får kose seg glugg ihjel sammen:)
UpsyDaisy Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Jeg skal være hjemme i hvertfall et halvt år med kontantstøtte selv, men må søke etter ny jobb. I en periode mellom evnt ny jobb og barnehageplass har farmor meldt seg frivillig til å være dagmamma. Er utrolig takknemlig for dette da jeg har vridd hjernen min ang hvordan jeg skulle få dette til:o)
fiskelisken Skrevet 4. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2008 Vi har noen veldige snille bestemødre som gjør det Men skal dere kjøre barna dit eller skal hun komme hjem til dere ?
Nordhagenjentene :) Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Vi skal bruke farmor en-to dager i uka, dagmamma 2-3 dager og jeg skal være hjemme en dag.
BEA-77 Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Jeg hadde slått til, så sant dere er "enige" om barneoppdragelsen. (slik at det ikke blir godteri og video dagen lang) Vi skal ha mormor til dagmamma en dag i uken fra mini er 13 mnd til han blir 20 mnd. I tillegg skal jeg være hjemme to dager i uka og pappaen skal være hjemme to dager i uka. Er kjempeglad for at vi har muligheten til dette for jeg har virkelig ikke lyst til å sende småen i barnehagen nå. Forhåpentligvis føles det mer riktig å sende han i barnehage når han er 20 mnd.
fiskelisken Skrevet 4. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2008 Tror nok heldigvis vi er litt like der. Hun jobbet i barnehage før (kan hende jeg skrev feil istad men hun er altså farmora ) kommer nok til å skrive en liten liste over hva han liker og pleier å gjøre. Hvis han har noen rutiner ol. Og det respekter hun nok. men det blir jo 8 timer hver dag da. kan hende jeg kan få til å være hjemme en dag i uka. Har lyst til å se sønnen min jeg også
Isla verde Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Her skal mormor passe to dager i uka i fire mnd før mini beg i barnehage til høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå