Gå til innhold

Mormor som dagmamma ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har endt opp med den løsningen ?

Tobias skal egentlig begynne i barnehagen når han er 10 mnd gammel. Får helt vondt i magen av å tenke på det. Hvis vi hadde en bra nok økonomi så hadde jeg nok vært hjemme med til han var 1 1/2 år eller jobbet 50 %. men igår kom Mormora med forslag om at hun kanskje kunne hatt han litt. Vet ikke helt hva jeg syntes om å bruke henne som dagmamma....hun er jo en mormor. Men siden hun kom med forslaget selv så er det vel greit. Jeg syntes ihvertfall det er myyye bedre enn å sende han i barnehage så tidlig:)

Tenkte hun kunne få kontantstøtten våres da.

Skrevet

Synes det høres flott ut jeg!! :D tenk at lillemann er så heldig å få være masse sammen med mormor!!! :D

¨

skulle ønske det var snuppa som fikk det jeg!! :)

Skrevet

VI skal bruke vår mormor som dagmamma i 6 mnd:) Det vil si fra mini er 12 mnd til hun er 18-19mnd. Jeg syns det er for tidlig for en 1-åring å begynne i barnehage (respekterer at det er ulike syn på dette, men det er nå engang min mening) så da mormor tilbød seg så slo vi til:) Hun får kontantstøtten (selv om hun ikke vil ha den) og mini og mormor får kose seg glugg ihjel sammen:)

Skrevet

Jeg skal være hjemme i hvertfall et halvt år med kontantstøtte selv, men må søke etter ny jobb. I en periode mellom evnt ny jobb og barnehageplass har farmor meldt seg frivillig til å være dagmamma. Er utrolig takknemlig for dette da jeg har vridd hjernen min ang hvordan jeg skulle få dette til:o)

Skrevet

Vi har noen veldige snille bestemødre som gjør det :) Men skal dere kjøre barna dit eller skal hun komme hjem til dere ?

Skrevet

Vi skal bruke farmor en-to dager i uka, dagmamma 2-3 dager og jeg skal være hjemme en dag. :)

Skrevet

Jeg hadde slått til, så sant dere er "enige" om barneoppdragelsen.

(slik at det ikke blir godteri og video dagen lang)

Vi skal ha mormor til dagmamma en dag i uken fra mini er 13 mnd til han blir 20 mnd. I tillegg skal jeg være hjemme to dager i uka og pappaen skal være hjemme to dager i uka. Er kjempeglad for at vi har muligheten til dette for jeg har virkelig ikke lyst til å sende småen i barnehagen nå. Forhåpentligvis føles det mer riktig å sende han i barnehage når han er 20 mnd.

Skrevet

Tror nok heldigvis vi er litt like der. Hun jobbet i barnehage før (kan hende jeg skrev feil istad men hun er altså farmora ) kommer nok til å skrive en liten liste over hva han liker og pleier å gjøre. Hvis han har noen rutiner ol. Og det respekter hun nok. men det blir jo 8 timer hver dag da. kan hende jeg kan få til å være hjemme en dag i uka. Har lyst til å se sønnen min jeg også :)

Skrevet

Her skal mormor passe to dager i uka i fire mnd før mini beg i barnehage til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...