chilien Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Hei! Hvordan fjærner dere bæsj fra ullbodyer og ullnattdrakter?? Har hevet noe i maskinen, men kan jo bare vaskes på ull 40 grader og det kommer ut ganske gult.. ekkelt. noen tips??
JordbærMamma Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Skyll klærne i vann med en gang du tar dem av barnet, og ta på flekkfjerner for ull før du vasker det. Noen sverger også til zalo, klærne blir reine da, men om du har allergiske unger må du passe på å skylle klærne godt før du putter dem i maskina, zalo er ikke helt bra for huden siden det har stoffer som binder til seg fett...
chilien Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 tusen takk!! hvilken type flekkfjerner bruker du?
JordbærMamma Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Jeg bruker den som nøstebarn har, men mulig de selger det på dagligvare også? Har ikke sjekka
anette&tutta mari :) Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Legg de i sollys - det bleker! Trenger ikke legge de ut i sola nå om vintern da, men legg de et sted i huset hvor sola skinner! Funker ypperlig på tøybleier og kluter i allefall!
Angie77 Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Jeg skyller i lunket (ikke kaldt for da bindes flekken) vann og så tar jeg zalo eller sunlight på. Hiver så i maskinen på vanlig ullprogram sammen med resten av ullvaska og vasker med milo. Fikk tipset av en her inne for en stund siden og det funker her iallefall:)
Grateful mom Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Har ikke testet det ut, men ei venninne sverger til domestos, før hun hiver det på vask..
eple3 Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Jeg spurte om det samme her om dagen, og fikk tips om sitronsåpe som man gfår kjøpt på Babyshop (og sikkert mange andre steder). Har ikke prøvd det selv enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå