Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt er 8 mnd og har hatt en god soveperiode hvor han sov fra kl 19 til sånn 05, 06 i et strekk. De siste ukene våkner han flere ganger om natta og vil heller ikke sove igjen etter kl 05. Prøver iherdig å få han til å sove igjen, men det går ikke. Noen råd på våken gjennom natten og få han til å sove lengre om morgenen?

Tusen takk,

Skrevet

Spiser han nok i løpet av dagen? Kanskje øke med et måltid eller litt mer til hvert måltid? Ellers ville jeg prøvd å kutte ned litt på dag-søvnen. Det husker jeg hjalp på førstemann vår. Bør ikke sove etter kl 15.00 hvis han skal legge seg syv.

Perioden fra 7 til 10-12 mnd syns jeg var i forandring hele tiden. Både med mat og søvn. De går jo gjerne fra 2 dupper til 1 dupp i løpet av denne tiden også. Men på den annen side er det også viktig at de får nok søvn i løpet av dagen. Hvis de er overtrette blir jeg gjerne søvnen dårligere. Ikke bestandig lett å vite hva man skal gjøre. Du får bare ha lykke til. :)

Skrevet

Enig, om han er nattavvent kan det være at han er sulten.

Vi hadde en periode da jenta mi var 7,5 mnd og hun våknet kl 5 av sult, så hun trengte mer mat om dagen, og jeg begynte med MME som påfyll siden hun ikke ville ha så mye fast føde (eller pupp på dagen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...