Gå til innhold

Trenger OPPSKRIFT på VERDENS BESTE SJOKOLADEKAKE!!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg verdens beste! Masse usunt i. Gjerne en litt voksenkake. Men den må være så god at gjestenes tunger smelter fullstendig!!

Kom igjen....Give it to me:)

Skrevet

Prøv på detsoteliv.no

chocolate fudge cake!

fikk ikke kopiert oppskrift over hit.

ellers er også barnas konfekt kake (sjokolade kake) helt fantastisk klissen og god.

kakene er ikke sånn ekkle sukker klissne (selvom det er mye sukker i ja ;) men de blir deilige av rømmen i den ene (fudge kaken) og av kefiren i den andre (barnas konfekt)

de gangene jeg har lagd dem har gjestene bare ikke fått nok! :o)

mmmmmmmmmmmmmmm

Skrevet

Denne har sjiraf'en i kjøleskapet nå, og jeg må si til deg som jeg sa til henne; jeg fraskriver meg ethvert ansvar for avhengighet og overvekt:

280 gr meierismør

280 gr kokesjokolade/mørk sjokolade

280 gr sukker

14 eggehviter

9 eggeplommer.

Sett smør og sjokolade i vannbad til smelting. Mens det smelter skiller du eggehviter og plommer, og stivpisker hvitene. Når smør/sjokolade er smeltet tilsetter du sukkeret, og rører inn eggeplommene. Vend sjokoladeblandingen inn i eggedosisen, forsøk å beholde mest mulig luft.

På forhånd har du gjort klar en rund kakeform, med bakepapir i bunnen. Smør smeltet smør i bunnen og rundt kantene, og strø sukker slik at det sitter fast.

Hell 2/3 av røren i formen, og stek på 180-190 gr i ca 40-50 min. Kaken blåser seg først veldig opp for så å falle sammen og sprekke litt (slik som den black magic ser ut). Ta ut kaken, og la den avkjøles litt. Hell da over resten av røren, og sett kaldt. Bør helst stå litt, gjerne over natta.

Dette er en voksenkake/konfektkake, veldig mektig, men akkurat god nok til at jeg aldri har opplevd å kaste rester. Kan fryses, men har aldri trengt å gjøre det heller ;-)

Skrevet

Jeg ville som hun øverst anbefaler sjekke ut www.detsoteliv.no !

Ble servert den kaken som Lisse skriver om over her på et foreldremøte.. nå høres jeg fæl ut, men den kaken slo ikke ann.

For min del var det det at en kunne kjenne alt sukkeret så godt på tungen.

Altså kaka hadde en HIMMELSK smak og var saftig, men alikevel sukker konsistensen og følelsen av at kaka var "rå" ble for mye.. det kjentes litt ut som en klissete sandkake ;) Men smaken er som baken ;)

Denne søte mammaen som hadde bakt kaken til møtet hadde skrevet ned oppskriften på en lapp og kopiert den opp.. jeg var den eneste som tok med meg oppskriften hjem.

God bakst!

Skrevet

Bocca nero på detsoteliv.no!

Bare helt supergod og sånn klissete inni og den blir ikke tørr ettersom den er uten mel, den kan stå i dagesvis(ikke at den får det her) uten problem!

Den er helt svart og med mye sjokoladesmak, men ikke kjempesøt pga 70% sjokolade. Voksenkake vil jeg si, men ingenting i veien for at barn ikke skal like den. Server gjerne med en god vaniljeis og/eller røde bær hvis man liker de smakene sammen. Jeg lager ikke glasur på kaken.

Den er veldig enkel å lage, smelt sjoko/smør/kaffe i vannbad, rør inn sukker og egg og stek en time! Ta-taa!

http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=1004

Skrevet

hula hula...: den kaken skal ikke smake sukker altså? Så der må jeg si noe er gjort feil.... Eller, det sukkeret som sitter ytters på kanten smaker sukker, men det er jo maks 20 korn pr kakestykke.

Jeg har laget (bakt er vel ikke rett når det er bare røre og så enkelt) den til alle anledninger siden 2002 når jeg fikk oppskriften, og jeg blir nedringt av folk som vil ha den til dåp, bryllup, bursdager osv. Ikke barneselskaper, der er den for "voksen". Forstår at man har ulik smak, men syns det er rart at ingen på foreldremøtet likte den når folk jeg kjenner blir maniske om de ikke får den servert, eller jeg ikke kan lage den til dem. :-p

Skrevet

400 gr smør

4 dl vann

6 - 8 ss kakao

9 dl sukker

1 beger lett rømme

9 dl siktet mel

2 ts natron

½ ts salt

4 egg

Glasur:

100 gr smør

350 gr melis

4 ss kakao

6 ss melk

2 ts vaniljesukker

Ha smør, vann og kakao i en kjele (bruk en stor kjele), kokes opp. Slå av platen men la kjelen stå på plata. Tilsett sukker og rør rundt til det begynner å oppløse seg. Ha i lettrømme og rør godt. Tilsett deretter siktet mel. Det er viktig at melet er siktet, hvis ikke blir det klumper i kaken. Ha deretter i natron, salt og egg. Eggene bør røres sammen og tilsettes litt etter litt.

Røren helles i en smurt langpanne, eller bruk bakepapir.

Stekes på 175º i ca 30 min. Stikk en kniv i midten for å se om den er ferdig.

Mens kaken stekes så lager du glasueren. Smelt smøret og ha oppi melis og kakao. Rør godt.Når kaken er tatt ut stikk umiddelbart huller i kaken med en gaffel. Hell over glasuren.

Pynt med hakkede Smarties, nøtter eller kokos

Skrevet

Flere gode??? Hmmm, klarer ikke å bestemme meg nå, hehe.

Overbevis meg.

Skrevet

Den kaken som heter "sjokoladekake med kefir" på detsoteliv.no er veldig god :)

Det er en vanlig langpannekake som er lett å like for både barn og voksne, holder seg god og saftig i mange mange dager.

Mild på smakog passe søt smørkrem :)

Om jeg skal lage den kun til voksne så deler jeg kaken i to når den er stekt å har et lag glasur i midten også.

Jeg synes ofte at sjokoladekaker beregnet på voksne blir litt for mektige så derfor er jeg litt mer fan av "barnekaker" hehe..

Skrevet

ring og spør polter...

...:synger: klarer jeg å baaaake, verdens beste sjokkoladekaaaake! hehehehe

Skrevet

her er oppskrift på verden beste glasur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 dl fløte

1 dl sukker

1 dl smelta smør

1 sto plate melkesjokolade

la dette smelkte sammen i en kjele... ha sjokoladen oppi til sist.

min erfaring er at ALLE sjokoladekeker blir knallgode med denne glasuren!!!!

Skrevet

Hvilken kake mener du? Fudge kaken, eller den andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...