Gå til innhold

Noen som har tips, eller noen som har vært i samme situasjon. Vil ha 2 barn nå!!

Anbefalte innlegg

Hei på dere,

håper noen orker og har tid til å svare meg. Skal kort fortelle før mine spm kommer :-). Jeg min mann og jeg har idag en datter på 8 mnd. Hun var hjertelig velkommen da hun kom selv om det var året for tidlig. Jeg var ferdig utd og ble gravid rundt påsketider siste året. Jeg hadde jobbet mer eller mindre fullt i tilegg til studiene slik, men ikke fast jobb. Ble sykemeldt og videre gikk jeg over på omskoleringspenger da jobben jeg var i var umulig å legge til rette og for stor risiko for gravide. Fikk full permisjon og tok full lønn i 10 mnd. Har alt begynt å jobbe litt igjen, helge og slik når mannen min er hjemme. Vi har nå veldig lyst på en til og vurdere prøve igjen over nyttår slik at det blir vel max 2 år mellom barna våre, men hvordan stiller dette seg økonomisk nå da? Hvor lenge må jeg jobbe etter fullført permisjon før ny permisjon, hvor mye må jeg tjene etc for å få lønn videre etc.? Vi er litt usikre, men har jo da funnet ut vi ønsker 2 litt tette, men hvis jeg blir gående uten penger går det jo ikke. Har noen tips, kjenner regelverket etc.? Kan de ta utg pkt i min nåværende permisjon? Det har seg også slik at vi hele tiden har tenkt at jeg skulle være hjemme frem til høsten -09. Har søkt barnehageplass fra da og jeg har jo da ingen mulighet til å søke meg noen fulltidsjobb ettersom jeg skal gå hjemme til da. Men hvordan blir det da om vi blir gravide igjen nå da??

Huff, men håper noen kan hjelpe komme med tips.. Penger er jo ikke alt, men vi må jo ha mat i huset og klær på kroppen alle mann :-)

Lisa

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest at man kun trenger å jobbe i 1 måned når man går fra den ene fødselspermisjonen til den neste. Kjenner ikke detaljene på hvor tett det må være mellom barna.

Her er det jo også snakk om en annen type permisjon, men jeg kan ike tro annet enn at du har de samme rettighetene som andre folk. Også dagpenger og sykemelding gir rett til opptjening av foreldrepenger feks.

Tror du har gode muligheter, men som man sier: snakk med nav...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...