Gå til innhold

Morsomme ting sagt under fødsel, inspirert av småtroll 0-1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne å snoka litt på småtroll 0-1år, og leste en tråd om morsomme ting sagt under fødsel, er jo en stund siden vi fødte nå, og mange av dere har sikkert vært med på sånne tråder før (meg inkludert, hehe)

Men nå som alt er kommet litt på avstand, kom jeg på flere ting som skjedde under fødsel!

Det blei haste keisersnitt på meg, de satte kateter før de rulla meg ned til operasjonsstua, jeg syns kateteret fungerte heller dårlig fordi jeg måtte tisse bare mer og mer på veg ned!

Til slutt lå jeg i bue i senga og hyla HØYT i gangen, jeg må så TISSE!!!!

Sambo holdt på å dø av flauhet, fordi vi var i gangen der pårørende og foreldre på barselavd satt!

En sykepleier oppdaga at jeg lå på slangen, og fikk løsna den, da blei alt så mye bedre :-)

Etter keisersnittet lå jeg til observasjon noen timer, hadde så ekstremt vonde etterier, klikka på den stakkars sykepleieren som skulle kjenne om livmora trekte seg tilbake som den skulle, sa at det der kunne hun bare drite i å gjøre mer, det gikk sikkert bra om hun ikke klemte på magen min osv.

Noen (husker ikke hvem, var litt dopa) sa at jeg fikk tenke på noen jeg ikke likte når det var vondest, jeg tenkte på sjefen min, hehe.

Så i de værste etterriene lå jeg og grynta morderiskt et mannenavn i samme retning som samboeren min satt, de andre som var der måtte tro jeg hata samboeren min intenst der og da :-)

Håper flere vi dele morsomme/rare ting de sa under og etter fødsel selv om mange sikkert har gjort det før, er så morsomt å lese.

Kan også være morsomme ting far sa under fødsel, er jo endel det og!

Skrevet

HJEEELP!!! ER DET INGEN SOM KAN HJELPE MEG?!?!?!?!

GI MEG NOE, DA! GI MEG NOE!!

JEG KLARER DET IKKE, JEG DØØØØØR!

TA DEN BORT, TA DEN UT!!!!!!!!!!!!!!!

BRØØØØØØØØØØL!

(Ja, det er helt sant, jeg ropte alt dette. Mannen min ble ganske flau og alle smilte. Jeg ler av det nå, men jeg lo IKKE da. Fødte veldig raskt og helt uten smertestillende.)

Skrevet

Hehe.....jeg så for meg en fødsel uten noe særlig med bedøvelse, å ihvertfall ikke epidural!

men midt i ei rie, så gaula jeg inn i lystgass maska: VIL HA EPIDURAL NÅ!!!!!! tror nok jeg måtte ha brukt djevelstemmen min, fordi jordmor ble helt stressa, å sa ja jeg skal gå å hente anestesien med det samme, å 3min etterpå så var anestesilegen der....hehe...:D

Ellers så spurte jordmoren om jeg ville ha noen knekkebrød å spise, hvor av jeg svarte: nei, jeg liker ikke ting som smuler og knaser....hehe..:D

men samboeren min tok kaka, da jeg midt i en rie lå å pusta dypt i lystgassmaska, så kom det fra han: Luke, I am your father (Fra Star Wars, for de som ikke vet det) hehe....men det hjalp da, fordi jeg begynte å le sånn at jeg glemte hele ria :D

Skrevet

Jeg var overrasket over hvor det var mest vondt... Så jeg presterte å spørre (ikke alvorlig riktig nok...) : kommer'n ut av rompa eller??? Det var omtrent det eneste som ble sagt fra min side... ellers var jeg helt tyst.

Skrevet

Jeg sa ikke så mye utenom AAUU det er så vondt i ryggen!!!!

Men så presterte jeg å spørre: Skriver man lystgass med u (lustgass)??. Jeg satt nå der på kne og såg rett på lystgassflaska, og der stod det lustgass. Jeg hadde ikke fått av den en gang...

Skrevet

Sa ikke noe morsomt, men synes i etterkant at det er litt festlig at det ENESTE jeg sa under fødselen var to uttrykk: "Off" og "oj da". Samboeren min syntes i alle fall det var morsomt med slike milde uttrykk på stor smerte..

Skrevet

husker ikke så veldig.. men huske rnår eg lå der å ventet på å komme på føde for å få epidural, noe som tok laaang tid for de hadde ikke øedig.. så skrek eg til slutt.. ÅÅÅÅÅHR! NO ORKER EG RETT Å SLETT IKKE MER.. da ble det fart på sakene.. rett etter kjørte de meg inn så eg fikk epidural.. ellers så sa eg hvertfall nå vannet gikk enten tisset eg no eller tror eg vannet gikk:P

Skrevet

Jeg ble igangsatt og hadde blitt fortalt at det kunne ta flere dager, og jeg og sambo ble "forlatt" på et rom. Ble fortalt i ettertid at det var helt fullt på føden og at det ikke var kapasitet til å ta seg av oss..Dette var mitt første barn så når det begynte å gjøre utrolig vondt kunne jeg bare ikke skjønne hvordan jeg skulle holde ut i flere dager!! Så hver gang noen kom innom for å sjekke registreringen maste jeg om epidural selv om jeg hadde bestemt meg på forhånd om at det skulle jeg ikke ha. Men de drøyde på det og sa at jeg måtte ha et visst antall cm først og det gikk utrolig langsomt. Etter maaaange timer sa de at jeg skulle få men at anestesilegen var opptatt, og kunne komme om en time. Så plutselig følte jeg trykketrang og jordmor sjekket åpning og den var da 9 cm og hun sa at jeg skulle trykke. Jeg ble helt hysterisk og gråt/brølet: "MEN DA FÅR JEG JO IKKE EPIDURAL!!!!!!!!"

Skrevet

Under siste styrtfødsel fødsel sa jordmoren min at jeg måtte presse, hvorpå jeg SKRIKER ut;

"Herregud, jeg presser og presser, men jeg bare driter jo!"

Et klyx hadde vært fint først, men det rakk vi aldri, he he..

Skrevet

"Oi, var det alt?"

Sagt når veslemannen kom ut, etter et døgn med rier og masse "klaging" underveis - tegn på at man blir helt tullerusk av hormonene;-)

Syns også det var litt moro at mannen min sovna mellom to rier mot slutten - mens han stod og holdt rundt meg!

Skrevet

Tror ikke jeg sa noe spesielt morsomt under fødselen, men da vår datter var kommet ut og lå på brystet, gratulerte jordmora meg og sa "det å føde, det kan du" Syns det var noe rart å si, så jeg svarte "hvor på CVen skal jeg skrive det"

Skrevet

haha, ja den tok kaka faktisk :-)

Trodde ikke det var mulig å ta feil høl for en jordmor, men da er altså det bevist, herregud det må ha vært flaut for jordmora også!?! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...