Gå til innhold

Hjelp! Hvordan får jeg kontroll over søtsuget??????

Anbefalte innlegg

Seriøst! Er jeg alene i butikken kjøper jeg nesten alltid sjokolade! Er avhengig! Handler jeg med noen gjør jeg det ikke for da er det for flaut.

Er ikke lenge siden jeg fødte, så fullammer...Går det ann ta krom? Andre tips? Går ikke ann å spise så mye sjokolade hver dag!!!!!!!!

Fortsetter under...

Høres akkurat ut som meg for et års tid siden. HVER gang jeg var i butikken (som stort sett var hver dag) kjøpte jeg sjokolade. Gjerne 2. Helt avhengig. Helt til en dag hvor jeg bestemte meg. Ikke f.. om sjokoladen skulle ha kontroll over meg. Jeg skulle bevise for meg selv at jeg bestemmer når jeg vil ha sjokolade. Og nå skal jeg ikke spise sjokolade på 1 uke. Tenk for en nedtur om du skal gi etter for noe så simpelt. Klart alle klarer seg en liten uke uten sjokolade. Og joda, det klarte jeg. Så fant jeg ut at det skulle gå en uke til neste gang. Nå spiser jeg kun en sjokolade hver helg. Og en sjelden gang utenom helga. Er ikke fanatiker, men spiser kanskje 2 sjokolader i uka istedet for 10. Så er veldig fornøyd. Ta en skikkelig prat med deg selv. Lat som om sjokoladen er en pose potetgull. Er jo like mye kcal i en liten sjokolade som i potetgull. Og du kan jo ikke spise en pose potetgull hver dag. Bestem deg for at du skal bevise for deg selv at du er sterk. Du klarer deg uten sjokolade. Og tenk på hvor godt du vil ha det inni deg hver gang du går ut av butikken uten sjokoladen. Det er en seier hver gang. Etterhvert blir det mye enklere og det kommer inn i din rutine. Håper du klarer dette. Ønsker deg masse lykke til!

• 2 måneder senere...

Viljen og tankegangen har mye og si! Jeg bestemte meg faktisk for at jeg ikke skulle spise sjokolade når je ble gravid, og jeg greide det! -Jukset ikke en eneste gang. Etter 3 uker fristet det ikke voldsomt heller...

Sukker gir en avheninghet, som kan være vanskelig å bli kvitt...

-Krom hjelper. Tror du kan ta normaldoser om du ammer ja (det finnes jo grønnsaker).

- Kutt ut light-brus, -det trigger søtbehovet for min del.

- Kutt ut brunost! -dette innholder endel sukker som også trigger søtsug

- Ikke ha sjokolade i hus

- Er butikken problemet, puss tenna før du går dit ;-)

jeg har nå vært uten sjokolade og søte ting i ca 3 uker....og den første uken var verst! nå har jeg ikke lyst på søte ting..og synes alt søtt er VELDIG søtt....feks var vi i bursdagbesøk i helgen..og kaken var nesten forferdelig å spise..fordi den var så søt.... så så fort kan det gå og venne seg av med sukker.... og jeg har spist mYE sjokolade...jeg er sjokoman....spiste sikkert to store sjokolader hver dag...og nå har jeg ikke spist en bit på 3 uker.... og det er faktisk ikke ille heller....jeg er helt forundret.

m..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...