Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg må bare innrømme at det har jeg aldri gjort... Bortsett fra å ta ut den skuffen man har vaske- og skyllemiddlet i å skylle den, å tørke støv på utsiden. Men, nå i disse støv-på-hjernen-tider har jeg liksom lyst å vaske den. Ser jo at det er masse gugg i mellom gummien i åpningen på døra. Å det er vell neppe bare der. Så hvordan rengjør man en vaskemaskin?
kommer nr3? Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 kjør en runde med eddik i den.det skal visst funke,både mot lukt,og "møkk".det løser opp.
Babyønske �� Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Jeg hadde klorin i doseringskammeret og kjørte en kokevask. Kan sikkert tømme litt klorin i gummien også og gni litt med en klut før du setter på.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Tror jeg går for klorin da, haaater lukten av eddik Men burde man kjøre tom maskin ett par ganger etter runden med kloring? Sånn at alt blir borte? Skal jo snart begynne å vaske små babyklær osv, vil jo ikke det skal være kloring igjen i maskinen da...
Gjest Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Hm, klarte faktisk å skrive "kloring" i istedet for "klorin" 2 ganger
Gravidsmurf :) Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 hvor mye klorin skal man da ha i ????
gullfisken83 Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Før jeg begynte å vaske babyklær kjørte jeg maskinen på kokevask, men brukte ikke noe eddik eller klorin..
Collette Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Jeg har vasket trommelen med antibac sprit og så kjørt en kokvask.
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Tror ikke klorin og kokende vann er den ideelle kombinasjonen (Blir det ikke klorgass da?). Ville brukt klorin og kaldt vann jeg.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Hm, nå ble jeg jo usikker... Kan jo kjøre den på vanlig vask (30-40 grader) med kloring, så en runde eller to med kokvask uten klorin?
KR0705 Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Jeg selger vaskemaskiner, og man skal ALDRI putte hverken eddik eller klorin i maskina. Da kan man ødelegge deler og pakninger i maskina. Går maskina i stykker dekkes dette heller ikke av garanti eller reklamasjon og det kan bli dyrt. Det dere kan gjøre er å kjøpe sitronsyre (fåes i vanlig matvarebutikk under bakevarer) Det er et pulver du kan ha i såpeskuffen. Da renser man opp i maskina. Det lønner seg også å kjøre maskina på 90-95 grader en gang innimellom uten klær inni, men litt såpe i såpeskuffen. Da fjerner du fett og såperester som kan ha samlet seg i maskina som kan føre til dårlig lukt. Hvis man ikke får bort lo osv i gummibelgen skal heller ikke den vaskes med sterk såpe, eddik eller klorin Det kan føre til at den blir sprø og sprekker eller at den vrir seg. Dette dekkes heller ikke av garanti.. Ta en klut med litt vann og vask inni og rundt gummibelgen. Det pleier å hjelpe.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Takk for oppklarende svar KR0705 Men det kom litt sent for min del, nå står maskinen å går med klorin i... Jaja... Den er gammel å vi skal uansett kjøpe ny over nyttår, så slipper å være bekymret for det med garantien ihvertfall Jeg fikk det ikke rent inni gummibelegget. Brukte bare klut med vann på, men det er så mye riller og slikt inni der at jeg kom ikke skikkelig til. Men det ble nå i allefall bedre enn før Tipset om sitronsyre skal jeg merke meg Greit å vite til vi får den nye maskinen i hus.
KR0705 Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Sitronsyre er egentlig ikke nødvendig. Er bare hvis man vil rense maskina. Holder i massevis å kjøre maskina på 90-95 grader innimellom. Vet alt om skitten gummibelg. Mannen min skrur bil og med skittene arb.gensere fulle av olje er det ikke lett å holde maskin og gummibelg rein. Da kjører jeg bare maskina et pr ganger på 90-95 grader med litt såpe i skuffen uten klær. Og vasker gummibelgen for hånd hvis den fortsatt ikke er rein. Skjønner godt at dere vil vaske maskina før dere vasker babytøy. Kommer jeg også til å gjøre. Spennende med baby... Gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå