me84 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Bruker dere de hele vognperioden? fra de er født? er det et problem at sportsdelen ikke kan snus mot deg?
Bægge dætern Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 nei, syns det er for dårlige fjæringer til å brukes som bagvogn og for tidlig å ha barnet fra meg da det begynner å sitte opp. har derfor en CC i tillegg til tfk. det største barnet kjører tfk og den minste cc.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Har tfk og lillegutt er litt over 4 mnd gammel. Han bruker baggen enda og han er en stor gutt, ca 8 kilo og kanskje 67-69 lang. Nå har vi voksi urban i baggen og det går og, men bare såvidt, så tenker han må over i sportsvogna om en måneds tid, kankje 2 hvis han ikke vokser like fort i lengen den neste tiden. Men gutten min er jo rimelig stor, han er på størrelse med de fleste 6-7 mnds babyene jeg kjenner. Så tror nok baggen holder iallefall til den tiden for de fleste:-) Tror ikke det blir noe problem å han han sittende bort fra meg, det er jo en stor luke i kalesjen så kan jo se han hele tiden. Men blir sikkert litt rart i begynnelsen. Jeg er iallefall veldig fornøyd med tfk`en min!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Jeg har OTH. Syns bagen er veldig lite lun. Ikke så kort, men lite dyp liksom. Syns babyen ligger litt nære kanten på en måte og kalesjen er også liten. Altfor lite beskyttelse mot vær og vind. Opplevde ikke at jeg savnet fjæring, men har aldri hatt "byssebarn". Sportsdelen derimot er helt genial. Virkelig den beste på markedet, syns jeg. Men ingen vogn er perfekt. Denne vogna blir ganske lang sammenslått, så det må man være obs på, ellers ikke noe negativt med sportsdelen. Det å ha barnet fra seg oppleves forskjellig fra person til person og barn til barn. Jeg syns særlig at perioden fra 6 mnd til 1 år er litt tidlig å ha dem fra meg. Men det ser ikke ut som barnet syns det, snarere tvert i mot.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Nei,som vogn nr 2. Fra ca 8 mnd. Det har ikke vært et problem at sportsdelen ikke kan snues.
LegallyBlond Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Ville ikke hatt en sånn vogn som eneste vogn i babyperioden. Liker å ha muligheten til å kunne ha dem vendt mot meg fram til de er ca året, og mine har vokst ut av bagen vår (75 cm lang) når de har vært under 6 mnd begge to. Og enig med hun over som skriver at de har dårlig demping. Liker gyngeeffekten på briovognen vår jeg, spesielt når de er små babyer. Men vi har hatt framovervendt trehjuling i tillegg fra de var ganske små pga brio-vogna vår er alt for stor og tung å ha med i bil og på shopping. Fra 1-årsalder har vi stort sett kun brukt trehjulingen. Skulle jeg hatt en trehjuling uten vendbar sportsdel som eneste vogn måtte det blitt tfk, pga av den store lune bagen (er hele 82 cm så den kan brukes lenge) og at den har forholdsvis god demping. Ellers har jeg fått litt sansen for maxi-cosi mura vognene. De har store bager og vendbar sittedel. Etter at jeg skjønte at sportsbøylen kunne fjernes ved behov likte jeg den mye bedre =) Nå er minsten litt for stor til at jeg investere i ny vogn, bruker den så sjelden nå når han er i bhg men kommer absolutt til å vurdere den om vi får flere små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå