*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Gutten min har begynt med tøybleier. Vi startet med brettebleier m ullbukse fra nøstebarn, men jeg syntes det ble mye kliss og søl. Så nå har vi kjøpt en ladning Bumgenus lommebleier og bruker kun dette. Hvilke fordeler er det da igjen for gutten? Jeg må også si at jeg er veldig fornøyd med lommebleiene, ingen lekasjer og de er veldig enkle og bruke - selv om de er dyre. Men håper det er fordeler for han også å bruke det. En ting til; Det holder å vaske på 60 grader?
anette&tutta mari :) Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Fordelene er jo at de holder nesten alltid tett og at de er enkle i bruk, som du skriver. For min egen del ser jeg ingen andre fordeler egentlig. Jeg har gått over til å nesten bare bruke formsydde eller brettebleier med ullbukse nå - har prøvd lommebleier på natta, den holder tett og alt det, men jenta mi blir fryyyktelig sår av de fordi de er helt tette og huden ikke får puste. Men de er fine å ha med på tur og sånt! Hva mener du med kliss og søl egentlig? Men hvis gutten din ikke får noe utslett eller noe så er de jo supre å bruke:D Det holder med 60 grader, kan kokvaske de på 95 grader hvis han har diarè eller magesjau, ellers trenger du ikke det.
Yo&La+spire Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 En fordel med toybleier for gutter er at de holder litt lavere temperatur. Hoyere tenperatur er lik storre sjanse for sterilitet.... Ellers synes eg at jenta mi blir veldig klam med engangsbleier, mens med toybleier holder huden seg torr:) Men det er sikkert individuelt...
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2008 Takk for svar. Med kliss og søl, så mener jeg at brettebleia alltid var søkk våt da jeg tok av ullbuksa - så håndklet på stellebordet ble vått at det måtte vaskes hele tiden. Kanskje jeg burde lagt i flere innlegg?? Huff. fikk litt dårlig samvittighet nå, trodde det var bedre for stumpen hans med tøy selv om det er pul(?) som sperrelag.. Han blir fuktig men han har god hud og aldri vært sår (heldigvis)...Det er iallefall mer miljøvennlig??
anette&tutta mari :) Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Mer innlegg er tingen da ja - bleia bør aldri bli så våt. Pul er ganske tett ja, men man får jo også litt mer "luftende" pul. Jeg har god erfaring med pul jeg, men enda bedre med ull:D Bra for miljøet er det helt sikkert!!
emlyn Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Reagerer litt på utsagnet om at det ikke er noen fordeler med BG. Alle fordeler med tøybleier teller også for lommebleier. Det blir feil å si at en tøybleieløsning er bedre enn en annen. Det er en smakssak og kommer an på så mye. For oss er lommebleier det eneste alternativet, fordi barna mine blir såre hvis huden blir fuktig.
Krokodillemor Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 - Huden holder seg tørr og blir ikke sår - BG puster bedre enn engansbleier - mindre belastning på miljøet - de tørker ganske raskt - de er stilige! - de er lette å skifte og vaske
Makko med to små gutter Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Som krokodillemor sier: - Huden holder seg tørr og blir ikke sår - BG puster bedre enn engansbleier - mindre belastning på miljøet - de tørker ganske raskt - de er stilige! - de er lette å skifte og vaske i tillegg - har du ikke potensielt farlige kjemikalier nær barnets hud hele dagen - Ungen slipper å bli "papir-sår" - Lettere å sette på en engangs ;-)
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 - Opplevde ikke sår stump - Bedre for jenta vår å bevege seg i (faktisk hører mange sier det ikke hemmer barnet å bruke formsydde m ull-trekk, men det gjorde det for vår tulle) - Holdt tett, opplevde svæææært skjelden lekkasjer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå