Gå til innhold

Kan det være tvillinger?

Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er mitt tredje svangerskap. Har ei jente på 4 år fra før, og en gutt på snart 3 år. Mine forrige svangerskap og fødsler har vært normale og flotte. Denne gangen er alt helt anderledes. Var utrolig kvalm med brekninger og oppkast, trett og "utmattet" og plaget med hodepine. Er nå i min 14 uke, og er fremdeles litt kvalm, og er litt utmattet, samt litt tørr i munnen. Fikk mage utrolig fort denne gangen. De to andre gangene har liksom magen begynt nedenfor navlen, blitt en liten kul der, før det litt senere i svangerskapet har krøpet seg oppover. Nå starter magen nesten under brystbenet og er hele veien helt ned. Tom navlen har begynt å sprike. Måtte begynne med mammabukse i uke 9, da magen så ut som jeg var 4 mnd på vei. Kjenner at jeg er litt bekymret for at ting er som de skal, er jeg stor for at det bare er normalt, er det flere der inne eller er det noe galt?! Jordmor ville ikke måle og lytte før om 14 dager, da er jeg i min 16 uke. Var vanskelig før den tid og måle bra og evnt finne hjertelyd. Hvilken erfaring har dere andre som har gått med tvillinger?

Fortsetter under...

Da jeg ble gravid hadde jeg ingen tidligere svangerskap å sammenligne med, men de som har hatt flere svangerskap kan jo også ha opplevd dem forskjellige,så det er vel forskjell fra person til person. Jeg syntes ikke at jeg fikk tidlig mage, er heller ikke noe større nå (er nesten 25 uker nå) enn andre jeg ser som er like langt på vei med 1 baby. Men det kommer nok..Jeg hadde ingen som helst mistanker om at jeg venter tvillinger før de ble oppdaga på tidlig UL i uke 14. Jeg tror at jeg hadde verre plager i førsten (kvalme+trøtt/sliten) enn hva som er vanlig med bare 1 barn, men har jo som sagt ikke vært gravid før så kan jo ikke sammenligne.

Eneste måte å finne ut om du venter tvillinger er vel å ta UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...