Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Har nettopp begynt med litt grøt til min sønn på 4 mnd. Har blandet tynn grøt og bruk mm i. Gav han først bare et par te-skjeer, men nå etter 4-5 dager liker han det så godt at jeg har gitt han mer. Har blandet tynn grøt av 40 ml mm, og gitt han hele. ( da har han grått når han ikke får mer). HVor lenge bør jeg vente med å gi han tykkere grøt, og større porsjon? Og hvor lenge venter dere før dere f.eks gir grøt til frokost og? Takk for svar
millie+2klumper Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Dytter denne jeg, siden jeg lurer på d samme:)
Tante Gustava Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Så lenge han tydelig vil ha, og ikke har hatt tegn til å reagere på det så ville jeg bare startet opp med å prøve med frokostgrøt også. Hs sa at jeg etter 4-5 dager uten problemer kan begynne å gi så mye grøt som han vil ha.
Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2008 Men hvor lenge skal jeg blande grøten tynn? Kan jeg nå blande det ut sånn at det blir "mer" grøt, altså tykkere konsistens? Og hvor lenge skal en vente før en gir andre ting? Banan f.eks?
Tante Gustava Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Begynn å blande den gradvis tykkere du. Det virker som om lillegull her syns grøten er bedre når det er litt mer konsistens. Regner med at du ikke blander tykkere enn instruksjonen sier uansett Du kan også gjerne begynne å gi andre ting nå, f.eks bananmos, avokadomos, potetmos. Introduser en ting om gangen, så du vet hva som er synderen hvis det blir noe reaksjon. Prøv en ting noen dager, før dere prøver noe annet.
power puff Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 vi har også begynt med grøt på kvelden,har gitt han det i ca 2 uker nå. blander den ganske tykk nå og gutten min er litt over 5 mnd. Helsesøster sa at man skulle holde på med et måltid i minimum 1 mnd før man introduserte neste måltid. han får også smaksprøver på banan, avokado, eple også har jeg kjøpt en sånn babyfeeder på babyshop. den er helt genial, et lite nett som du kan putte frukt i. denne kan babyen din suge og bite på uten at det er noen fare for at han får i seg biter! gutten min elsker den!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå