Gå til innhold

Noen som kan mye om akvariefisker? Har fått babyfisker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal jeg vente før jeg har de over i babyakvarium? Eller trenger jeg ikke det? Foreldrene passer godt på enda, men var ei som sa at de spiser de når de blir litt større. Finner ikke noe om det på nettet...

Fortsetter under...

Skrevet

sambo sier de helst skal være i et eget.. men vet ikke fra når..men du kan jo ¨gå innom en dyrebutikk i morgen

Skrevet

Kommer helt an på hva slags fisker det er. Siden foreldrene passer på regner jeg med at det er ciklider og da skal de ikke passes på. De lærer å finne mat og vokse opp av foreldrene sine. Er det levende fødenede unger må de i fødekasse med en gang. Helst fødes der dersom du vil at alle skal leve opp. Er det foreldre som passer på så skal det bli god størrelse på dem før man skiller dem bort.

Skrevet

Jeg hadde akvarium når jeg var liten og de fiskene fikk gang på gang babyer. Noen ganger så vi det før de fødte og da prøvde vi å få dem over i babyakvariumet før de fødte. De akvariumene vi hadde er laget for fisk som legger egg, men fungerte bedre enn at babyene svømte rundt i det store. De fødte stort sett om natta og morgenen etter tok vi ut moren, for da begynte hun gjerne allerede å spise babyene hvis hun fikk tak i dem.

Andre ganger så vi aldri at de var gravide, evt at vi trodde de hadde lengre til "termin" enn de hadde, sånn at de fødte i det store. Da prøvde vi noen ganger å ta dem over i babyakvariumet med en gang, andre ganger lot vi dem bare være i det store og da fant de et gjemmested der og noen ganger ble de store og andre ganger ble de spist før de ble store.

Vi hadde mest guippier (vet ikke om det skrives sånn) og de fikk unger ofte og vokste ofte opp. De andre vi hadde rakk sjeldent å bli voksene før de døde av forskjellige grunner.

Skrevet

Glemte helt å skrive at det er palettciklider...

Skrevet

Palettciklider passer ungene selv og lærer de på sett og vis å finne mat og overleve. Desutten får de jo 500 unger per gang så når mitt par setter igang så pleier jeg å håpe at noen forsvinner for hva skal jeg med de etterpå :) La naturen gå sin gang, de er flink å passe på sine små. Her kan man snakke om 24/7 jobb :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...