Bira Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 sønnen min på 2,5 år har plutselig begynnt å stottre\stamme. Har ikke hørt tendenser til det i det hele tatt før han for tre dager siden begynnte med det. han sier "jeg jeg jeg jeg jeg er hjemme...." , kan kan kan kan du", "du du du du du trenger ikke det" osv........... Alltid bare første ordet i setningen , men ikke i hver setning. Er bekymret om han har - eller skal få problemer med stamming... Mye å engste seg for. Har tenkt å oppsøke logoped eller er jeg hysterisk??? Noen med erfaringer her inne? Bira
Gjest Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hysterisk er du ikke:) men det er mange som lurer på det når barna begynner å få skikkelig dreisen på å snakke og har masse de vil si på en gang. Jeg ville ikke bekymret meg ennå
Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Sånn har sønnen min begynt også. Han er 2,5 år. Jeg merker at han har mye han skulle sagt og ikke har tid til å snakke rolig, så da blir det sotring og roting med ord. Det er til tider litt vanskeligere å skjønne hva han sier nå enn før, men det er fordi han stresser veldig når han prater. Hjernen hans jobber på høygir merker jeg. Det roer seg nok etter en stund, er absolutt ikke bekymret : )
Bira Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2008 Takk for svar!! Blir litt beroliget nå.... har en tendens til å engste meg en del.Bare det at jeg jobber med en som sliter skikkelig med stamming - hun strever enormt og har store problemer med å kommunisere
Honningmelon Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Det er ganske vanlig at barn begynner å stamme slik. Men, når de stammer slik som din, at han sier "jeg, jeg, jeg..." og ikke "jjjjjeg....", så er det som regel ikke noe å bekymre seg for :-) Blir det mer som "jjjeg" og "kkkkan" for eks. så blir det annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå