Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Naboen fikk nettopp sin tredje jente.. Eller nettopp og nettopp, hun kom i begynnelsen av oktober, og vi har ikke sett snurten av verken moren eller ungen siden. Storesøsteren går likevel i samme avdeling som vår eldste, derfor har vi møtt disse foreldrene på foreldremøter etc. De to eldre søstrene har vanlige toppliste navn, og nå kom altså HANNA.. Var i går mannen hadde møtt den stolte nybakte trebarnspappa og lille Hanna var så snill og alt det der. Og Hannah har jo vi vurdert meget sterkt hittil, men det blir jo utrolig dumt for oss nå og eventuelt fortelle dem at vår jente skal hete Hannah. Drittkjipt :-p Vi har ikke særlig kontakt med disse, men likevel... Kunne du brukt Hannah da? :-S
Maya_1 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Uff, jeg hadde nok sterkt vurdert å finne ett annet et da.. kjipt når folk kommer en i forkjøpet. Sa du til han/de? At dette hadde du bestemt dere for også? I såfall vil jo det åpne litt, at det ikke blir herming ihvertfall..
Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Nei, vi snakker omtrent aldri med disse menneskene, unntatt når det faller seg helt naturlig, i butikken og på foreldremøter som sagt. Jeg hadde jo tenkt mitt om vi hadde fått vår Hannah før dem, og de hadde kalt ungen Hanna, så kan ikke akkurat si at det frister veldig å bruke det navnet nå.. Storesøster heter Ava, og vi tenker veldig på Lily også. Lily Sofie.
Mamma til Milla, Teo og Selma Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Hannah er veldig fint. Hvis dere allerede har bestemt dere for det ville jeg nok fortsatt gått for det. Det er jo et toppliste navn og ikke et veldig sjelden navn, så naboen burde ikke reagere på at dere også velger å bruke det. Når det er sagt syns jeg Lily Sofie passer bedre til Ava.
prysseluskan Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Jeg hadde funnet et annet navn. Vi har akkurat fått en ny nabo som selvsagt har en datter som heter Anna, et av de få navnene både mannen min og jeg liker. Så nå er det et navn mindre på lista vår...
Gjest Siklerotte Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Det hadde ikke brydd meg overhodet - men nå har jeg ingen omgang med andre foreldre i datteren min sin bhg og jeg streber heller ikke etter et vennskap, så da er det jo egentlig det samme hva de kaller barna sine eller lignende. Om dere ikke har noen som helst kontakt med disse utover "pliktsamtalene" - eller "høflighetssamtalene" som det så fint kan kalles, ser jeg ikke hvorfor dere ikke skal kunne bruke de samme navnet som de har brukt på sitt barn. Kunne faktisk ikke gitt mer faen.
grace&hope Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Ta det navnet dere liker best. Blir utrolig mange navn man ikke kan bruke hvis man skal ta hensyn til alle mulig perifere venner og bekjente.
erteposen + 4 Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Det kan du ikke ta hensyn til. Naboer kommer og går. Lurte bare litt på hvorfor dere skriver HannaH? Diskuterer det med min venninne.
Vannmann35 Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Hannah er jo det 11 mest brukte jentenavnet i Norge, så det er et såpass vanlig navn at ingen kan kreve "enerett" på det. Var jeg dere hadde jeg uansett funnet et annet, litt mindre vanlig navn. Hva med Johanna f.eks.?
Gjest Siklerotte Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 Hannah er den opprinnelige skrivemåten av navnet slik det fremstilles i Bibelen og da også den hebraiske skrivemåten - derfor er det jo også den mest naturlige for mange.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #11 Skrevet 3. november 2008 Takker for svar, alle sammen. Gamle erteposen: Siklerotte ga deg svar, og ja, jeg er litt opptatt av at det er den bibelske skrivemåten. Nei, egentlig har vi jo ingenting med dem å gjøre sånn ellers - men vi har på en side også nok med dem å gjøre at det vil bli litt pinlig å introdusere Hannah for Hanna, om dere skjønner. For øvrig har jeg mange venninner og trenger ikke denne nabokona som noe som helst annet enn nettopp en nabo, sånn sett bryr jeg meg pent lite. Men, da vil vi i så fall presisere at dette er oppkalling OG at vi har tenkt på det lenge før de fikk deres Hanna. Johanna er fint, men samboerens søsters datter heter Johanne så det kan skape unødvendig forvirring..
Tante Blås Squaw Skrevet 3. november 2008 #12 Skrevet 3. november 2008 Jeg hadde beholdt Hannah likevel. Det er et nydelig navn! Og om naboene skulle rynke på nesa, kan dere jo bare si at navnet var bestemt for leeeenge siden ;o)
Gjest Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Takk for svar, det ér jo sant at vi faktisk har hatt Hannah på listen helt siden storesøster ble født..
sonne Skrevet 4. november 2008 #14 Skrevet 4. november 2008 Skjønner at dere blir litt usikre da ja. Jeg hadde nok tenkt meg om litt, men hvis dere ikke har noe kontakt egentlig og dere var ganske sikre på navnet i utgangspunktet tror jeg ikke at jeg ville latt det hindre meg i å bruke navnet.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #15 Skrevet 4. november 2008 Hei, Mamman til Ava. Har også hatt samme problemet. Da Stine var i magen min, hadde vi egentlig bestemt oss for Anna, men så kalte naboen sin nyfødte datter det. Synes det var kjempe urettferdig! Men så landet vi på Stine da, og var godt fornøyde. Nå er de naboene flyttet, og vi har ingen ting med dem lenger. Angrer på at vi ikke tenket på at vi ikke kunne forsikre oss om at de aldri komm til og flytte. Så mitt svar er og gi blaffen! Tenk om de dør i en ulykke (det kan jo skje) Eller at de flytter...... da har dere ingen ting og gjøre med dem lenger! Så kall datteren ders Hannah! Det er nydelig, og hvs naboen slår seg vrang kan du hilse fra meg og si at "Navn er til for og brukes! Og ikke for og ta et navn og tro at da eier man det"
Gjest Siklerotte Skrevet 4. november 2008 #16 Skrevet 4. november 2008 Haha, jeg dævver! Dø i en ulykke?! Du er jammen ikke drøy heller da;D
Gjest Skrevet 4. november 2008 #17 Skrevet 4. november 2008 Jo,det er lite sannsynlig men det kan skje ikke sant?
Gjest Skrevet 4. november 2008 #18 Skrevet 4. november 2008 Det angående ulykke kunne du med fordel spart deg for.. Ikke at jeg ikke har mine tvil...
Cornelianelia Skrevet 5. november 2008 #19 Skrevet 5. november 2008 Det med ulykke synes jeg var over streken... Men tilbake til navnediskusjonen: Her i huset er det uaktuelt å kalle neste baby det samme som noen andre barn i gata heter - selv om vi ikke har så mye å gjøre med alle. Såvidt jeg skjønner vil det jo her bli snakk om to jenter med bare noen måneders aldersforskjell som er naboer. De kan godt bli bestevenninner, og det blir forvirrende med to Hannah-er. Jeg ville valgt et annet navn, selv om dette ikke er folk dere omgås noe særlig nå.
Gjest Siklerotte Skrevet 5. november 2008 #20 Skrevet 5. november 2008 Hvorfor det egentlig? Lillebroren min har en bestevenn som heter det samme - er ikke noe særlig forvirrende. Der jeg vokste opp hadde jeg tilogmed en familievenn som heter det samme som meg (bare noen mnd mellom oss....) og vi synes det var mer stas enn dumt at vi hadde samme navn...
Gjest Skrevet 5. november 2008 #21 Skrevet 5. november 2008 Det var bare et eksempel for og hjelpe! Håper jo sefølgelig ikke at sånt skjer, men ingen ting er umulig... kommer sannsynligvis A L D R I til og skje da. Men at de flytter er sannsynlig! Synes bare det blir dumt og la naboene styre over navnevalget deres! Icepop, jeg synes godt du kunne vært bittelitt mer hyggelig med meg. Bare veldig leit at jeg prøver og hjelpe deg og så er du så sur.. reagerer også på at du aldri svarer på inleggene M I N E og hjelper meg med navnevalget......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå