Gå til innhold

flere med babyer som gulper mye??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår jente er litt over 2 mnd og gulper enormt.

Hun fikk før så mye MME som hun ville ha, nå får hun bare 125 ml hver gang hu er sulten..

Noen som har råd?

Skrevet

Godt du har senka drikke.barn på mme skal ikke få så mye de vil...

Ellers utenom det har jeg ikke særlig mye råd desverre.Har et barn på 8 mnd som gulper så hinsides mye at jeg vasker nesten 2 maskiner om dagen,må ha skift til meg og barnet bare vi skal en kort tur ut....osv!

Veldig slitsomt og fryktleig IRRITERENDE...Og det syns jeg ikke er flaut og si;=)

Vi har hatt refluks/ph-verdi måling på gutten vår og den viste litt forføyet verdi men ikke noe de kunne gjøre noe med...

Så gulpingen får vi leve med...

Så lenge de legger fint på seg og spiser normalt er som regel alt i skjønneste orden.

MEN dersom barnet går ned i vekt,dårlig matlyst må du kontakte lege..

Eller jo litt råd...som du sikkert hvet...en god rap etter måltid,men også under måltidet.

Lykke til:=)

Skrevet

Vi hadde samme problem når vi gikk over til MME, hun gulpet etter hvert måltid. Jeg gjorde som deg, begrenset inntaket til 110 ml hvert måltid, hver 3. time. Siste måltidet for kvelden lager jeg til 130 ml.

Etter at jeg begrenset inntaket har hun gulpet en gang siste uken, herlig!

Skrevet

Har også en gulpe unge...Leste litt på nettet og fant ut at det var flere som hadde prøvd nestargel. Dette er ett fortykningsmiddel som fås kjøpt på apoteket. Vi prøvde dette og det va kjempe greit. Gulpet nesten ingenting:).

Skrevet

Lille`mor & lillebøll

takk for svar..

Hun får 125 ml på dagen men siste før seng får hun 150 ml vann dvs 165 ferdig nan..., gjør detta for at hun skal sove godt og lenge..

Det var et råd fra noen, men selvom hun bare får 120 på dagtid gulper henne mye.

hun raper alt fra 1-3 ganger pr måltid.

gir litt og prøver å få en rap og gir litt igjen og prøver på en rap igjen osv..

Men de fleste gangene bare gulper henne og det renner nedover skulderen og lander som an vann dam på gulver.

hun legger bra på seg,men noe mååå være galt.

hun er ofte urolig og vil ha mer mat, skriker og er svært lite fornøyd, dette er kjempe frustrerende...

uff :(

Skrevet

Susi 08.02.07 + 11.05.08

takk for svar..

kansje jeg skal prøve dette..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...