Gå til innhold

Jah, da var jeg 100% sykemeldt og litt redd for å kjede vettet av meg de meste to månedene

Anbefalte innlegg

Har siden september vært delvis sykemeldt pga. bekkenløsning, men i det siste har jeg fått vondt i symfysen også og da funka det ikke med jobb mer, gitt.

Kjenner at jeg er litt redd for å kjede vettet av med frem til termin (9. januar) så jeg driver å prøver å finne på ting som ikke innebærer smerte i bekkenet. (som jo ikke er så mye. Blir mest småtrasking hjemme, filmtitting, strikking og boklesing.) Målet mitt er å komme meg ut en liten tur hver dag, litt frisk luft og dagslys har man jo godt av... også er det jo en hel masse småting til knøttet som skal fikses (de store tingene var heldigvis i boks før bekkenet ble helt ille)

Samtidig merker jeg at det å våkne x antall ganger i løpet av natta tærer på overskuddet, som det jo kan være greit å ha litt av når man skal ha et lite knøtt i hun :)

Oioi! dette ble langt, hehe. Men noen flere i samme båt??

Fortsetter under...

Jeg ble også sykemeldt 100% i dag. I første omgang ut uka i håp om at de vonde kynnerne gir seg, men vi får se. Ingen tegn på at fødsel er i gang enda, men blir jo bekymret når jeg ikke engang kan snu meg i senga uten å få kynnere.

Frykter i verste fall å måtte ligge frem til midten av januar og det frister IKKE.

Jeg er også 100%sykemeldt nå pga bekkenet. Har termin 20.januar, så har jo enda en stund igjen. Selv om det nærmer seg og det skal bli jul i mellomtida. Har fortsatt en del å ordne, i tillegg til at jeg har to barn på skolen som kommer hjem og skal hjelpes med lekser o.l. Så langt har jeg egentlig ikke rukket å kjede meg, men blir en del strikking og lesing. Pluss at jeg bruker formiddagen på å hente meg inn litt etter lite søvn på nettene.

Uansett, vet av erfaring fra de to eldste at jeg MÅ ta det med ro nå, for å klare å komme raskere tilbake etter fødselen og selvfølgelig også å ha krefter igjen til selve fødselen.

Prøv å fokusere på å kose deg og samle krefter. Lykke til fremover!

Stakkars deg....huff ...hvordan skal du virkelig klare 9 uker hjemme? Jeg har vært mer eller mindre sykmeldt hele tiden...slutt å syns synd på deg selv...jeg har åtte uker igjen...tror ikke du at jeg er lei ....... Jeg har bekkenløsning,kynnere + fare for å føde for tidlig..og må holde medg helt i ro.....Tror du ikke jeg prøver å finne på ting for å få tiden til å gå?????

Blir litt lei av dere som klager over å bli sykmeldt i to måneder..... huff....

Hvis du, anonym 18:28, skulle slenge med leppa, så har vi et anonymforum for det! Jeg syns ikke synd på deg, men oppfatter deg som sutrete når du skriver sånn.

Jeg forresten også sykmeldt. Har ikke tid til å kjede meg, har stort hus, en skoleunge og et barnehagebarn. En mann som får middag når han kommer hjem fra jobb, alltid noen klær å vaske. Går ut og gå tur i skogen. Sitter mye med pc`en. Også er jeg heldig å ha mange rundt meg som også er hjemme på dagtid.

Og til deg HI, ring en venn eller noen du ikke har snakket med på lenge, finn på noe du har lyst å lære deg, gå på biblioteket og lån en bok om serviettbretting feks, bak julekaker, selv om du ikke har gjort det før. Gå ut i naturen og finn ting til å lage juledekorasjoner med. Besøk en gammel tante. Lykke til.

Signerer missKitty angående anonym 18.28... Lenge siden jeg har vært på BIM å lest innlegg nå, men nå ble jeg påminnet på hvorfor jeg har holdt meg borte.

Å slenge med leppa til noen som åpner seg for andre på et forum bør man holde seg for god til... Og i tillegg signere med anonym blir for lavmål for meg..

Annonse

Spørs om ikke jeg kommer i samme båt i løpet av uka. Har også vært 40% sykemeldt i noen uker, men nå i helga har jeg blitt mye verre. Har termin 6. januar, så vi er jo bra like langt. Når du sier at du har vondt i symfysen er det liksom i underlivet? Det er det jeg har fått nå. Når jeg belaster en fot så kjennes det ut som at jeg er i ferd med å deles på tvers, verst i underlivet. Vet ikke om dette er bekkenløsning, men tror jeg må høre med legen. Funka dårlig å være på jobb som lærer i dag i allefall.

Vi får bare prøve å gjøre det beste ut av det. Vi har så mye å glede oss til at dette går godt!

Lykke til!

Har siden 5 sept. vært 25% sykemeldt pga nattarbeid. Men idag har jeg blitt sykelmelt 100% ut svangerskapet. Har termin 7 januar. Må også si meg enig i at sånne som anonym 18:28 kunne man vært spart for her inne... Fryktelig barnslig og irriterende med sånne "suppehuer". Vel, jeg har nå ihvertfall fått en kraftig variant av Carpal Tunnel Syndrom og bekkenløsning. Skal nok også få tiden til å gå. Mange forberedelser til den lille kommer, gjenstår ennå. Kjøpe ferdig julegaver, kanskje bake litt og selvfølgelig også kose meg enten hjemme eller kanskje med venninner på kafe'. Men må jo helt klart være litt oppfinsom til tider.

Lykke til

Må jo få si at jeg egentlig ikke synes synd på meg selv, for jeg vet at det er mange som har det myye værre enn meg.

For meg har det rett og slett vært en psykisk knekk å måtte være sykemeldt. Må si jeg lider en god del under "flink pike" syndromet og ønsker å leve opp til alles forventninger til meg (som jeg jo vet bare er mine egne forventninger til meg selv).

Nå har jeg endelig kommet så langt med meg selv at jeg tenker at det skal bli godt å kunne ta seg inn og ikke bli heeelt ødelagt i bekkenet frem mot fødselen. Det er tross alt en forsvinnende liten del av mitt yrkesliv som forsvinner.

I dag er planen å strikke litt og finne en fysioterapaut som ikke er så altfor langt unna. også skal jeg bake brød :)

Håper dere har det bra etter forholdene, alle sammen :)

jeg har vært 100% sykemeldt siden juni(min uke 6 i svangerskapet) og vet akkurat hva du/dere mener med å kjede vettet av dere, vel ikke helt, men nesten til tider!! Vær kreativ, sette seg ned å skrive ned forslag til seg selv, og fra andre, fiske opp noe fra andre her på sidene for eks, og generelt på andre sider på nettet... ta det derifra og finn noe som funker:) Det er ikke langt igjen for dere som akkurat er sykemeldt i forhold til de som har vært sykemeldt snart et halvt år....selv om tiden vel går ganske sent for dere alle som meg selv.. hehe.. men men.. håper dere også finner ut av det:) lykke til alle kommende mammaer:)

Begyn med scrapbooking!! :-) Da flyyyyyr dagene!

Lag noen flotte julekort eller et personlig album til den lille i magen!! Utrolig gøy - og flotte minner og ta vare på!!

Ellers går det jo fort mot jul, og noen rolige juleforeberedelser kan kanskje gjøres???

Og til alle sykemeldte (jeg er 50% sykemeldt selv...) - håper det går bra med dere - og lykke til de siste ukene!! ....det er heldigvis mulig å skimte "enden" borti horisonten et sted nå!! :-)

Heisann!

Jeg er også sykmeldt eller får svangerskapsspenger da.. og har egentlig jobbet svært lite i dette svangerskapet..

men har jo en på 22 mnd og passe på også.. men han er oftere og oftere hos dagmamman nå.. så da har jeg jo mye tid.. Mye tid går med på å rydde og ordne.. og vært på bim treff.. men nå har jeg fått beskjed om å roe ned.. så blir nok ikke så mye gjøre rent på meg lenger.. lå til observasjon natt til i går pga smerter i magen.. men var heldigvis ikke noe fødsel på gang.. men fikk beskjed om å roe ned.. så jeg får nok gjøre det.. Mine planer den siste tiden er;

* Bli ferdig med julegaver i november

*Ordne litt mere med scrappinga til Guttungen.

*Bestille julekort og fikse de

*vaske i høyskapet i stua

*vaske resten av kjøkkenet innvendig..

Kjedelig liste.. men da har jeg iallefall noe å pusle med.

Har også fått lånt meg boksen med sex og singelliv serien.. så ser litt på den også.. Også drar jeg ukentlig på bim treff da;)

Med første mann så var jeg også sykmeldt fra 5 mnd.. Ting var litt annereledes da.. for da hadde jeg jo bare meg selv og ikke en på 22 mnd å ta vare på.. så da bare slappa jeg av og kosa meg.. sydde en adventskalender da.. hehe.. ikke dårlig til å være meg.. jeg er ikke håndarbeidsjente! hehe ;) Også gikk jeg en tur daglig.. Men denne gangen har jeg vært dårlig til det.

Lykke til videre! nyt den siste tiden! Du kan jo vaske baby klær og sånt også ;) Her ligger alt strøket og klart ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...