minnimoi Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Tenkte da en tur i svømmehallen med lille bolla. Så trenger å vite hvor lenge en 4 mnd gammel baby kan være i vann? Og hva har dere på babyen??? Takknemlig for svar!
ani84 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Jeg vet ikke hvor lenge babyen kan være i svømmehallen egentlig. Vi går på babysvømming,og det tar en halvtime,da er han så utrolig sliten at han ikke hadde orket mer uansett. Når du bare skal til svømmehallen uten dykk osv,så blir kanskje ikke babyen like sliten.. Kanskje tre kvarter-time??!! Vi har på en badebukse som vi kjøpe på babysvømmingen. Du kan jo også kjøpe deg badebleie på buttikken:)
Grateful mom Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Tror ikke du skal være særlig lenger enn en halvtime tre kvarter, når h*n er så liten. De blir fortere kalde enn det vi gjør. Når de er så små skal de også være i basseng på minst 29-30 grader i følge instruktøren vår. Hvertfall hvis du skal være der rundt en halvtime.. Pass også på temperaturen over vann, hvis det er litt kjølig må du passe på så babyen ikke har så mye av kroppen over vann. Badebleie holder, evt brukte vi en liten badebukse (beregnet uten bleie), da hun veide 4,5 kg og badebleien bare hang og slang rundt henne stakkar..
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Der vi går anbefaler de minimum 32 grader i vannet for babyer. De vil også at babyene har på sokker slik at de venner seg til å ha sklisokker i svømmehallen helt fra starten av. Lurt er det også å ha med to håndklær til babyen: Ett til å ha med inn ved bassengkanten slik at du kan tulle det rundt h*n når h*n er våt, og ett til å tørke med etter dusjen. Jeg kjøpte en stellematte (oppblåsbar) på IKEA for en billig penge. Den er i plast, og kan følge med inn i dusjen og overalt, og er let å ta med seg! Så bor du i nærheten av et IKEA så er det vel anvendte penger! Lykke til i svømmehallen. Jr hos oss (3 mnd) eeeeelsker det :-)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Glemte si at de anbefalte 20 - 30 min i vannet på de minste for ikke å slite dem helt ut. Vi har funnet ut at 30 min er egentlig i meste laget for jr, han sovnet når jeg stelte ham etter badet sist!
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Maximum 30 minutt sa svømmelæreren vår til oss :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå