mamsen=) Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 når venner dere de små av med nattpuppinga? lurer på om vi skal gjøre det snart for hun pupper så masse om natta nå (blitt bare mer og mer...) blir gal av å våkne HELE tida.. hun er 6,5mnd nå. hun trenger ikke mat på natta lenger (fant ut det da bestemor passet henne for et par uker siden, nekta flaska og sovna istede) det er nok for kosens skyld hun våkner og skal ha puppen..
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Med første tok vi det da hun var 5,5 mnd. Da var grøtmåltidet godt etablert, og det var tydelig at hun våknet og ville ha flaske "av vanen"... Det tok et par netter, så var det over ) og ikke to netter med HYYYYL heller, litt surving, men sovnet helt fint igjen. Minsten er straks 5 mnd, for også flaske som 1. mann, men jeg ser ikke for meg at vi avvenner allerede om to uker. Grøten tar litt mer tid å tilvenne henne enn storesøsteren, så vi ser bare an ) Mitt beste tips er: Gjør det når du virkelig har bestemt deg! Nattavvenning krever konsekvente mammaer/pappaer! Lykke til.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Vår er 6,5 mnd. Startet i natt og gikk egentlig veldig gret. Tilbyr flaske og smokk. Var en lengre gråteperiode i natt hvor pappaen måtte til med byssing og trøst. Ellers var han fornøyd med smokk og vann...
mamsen=) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2008 takk for svar! må vente litt da skjønner jeg, har ikke kapasitet til det nå kjenner jeg! er jo så enkelt å bare ta henne oppi senga sammen med meg når jeg selv er sliten:) men hvordan gjør dere det når pappan ikke er tilgjengelig? hvis noen er i den situasjonen... ser for meg at det kan bli vanskelig når hun kjenner lukta mi og vet at jeg har den puppen hun ønsker så veldig når hun våkner...
Helann og lillebror Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 8 mndr og ammer fortsatt 1 gang om natta. Tar verken smokk eller flaske og er ei viljesterk jente, så ser for meg at det blir noen slitsomme netter når vi skal til med avvenning. Kuttet selv ned fra 2 til 1 måltid da vi flyttet henne på eget rom for et par uker siden. Håper i det lengste hun skal ordne det siste måltidet selv også, men hvis ikke tar vi kanskje opp kampen før jul en gang...
mamsen=) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2008 det blir jo et skikkelig tiltak når det blir kamp utav det! redd det blir det samme her også... men det kan nok være lurt med eget rom ja sikkert! har bare et soverom vi da, så det blir nok bare å manne seg opp!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 vi holder på med 2. peroide med avvenning nå, hun fikk feber forrige uke da vi avvendte henne... Jeg har tatt denne avvenninga, da pappan i huset ikke er særlig samarbeidsvillig på natta og ikke særlig tolmodig når han er trøtt.... hehe.... vær knallhard og tilby henne kun vann og smokk!! igår natt (1.natt) så grein og hyla hun i 1 time og 20 min midt på natta! De siste 20 min fikk hun rett og slett grine i sin egen seng uten at jeg var der! Jeg gikk inn og sjekka henne etc, men hun sovna selv! I natt så har hun kun våknet til såvidt for å få smokken! Har ikke grått i de thele tatt! vær konsekvent, det hjelper!! gleder meg sinnsykt til den første gjennomgående-søvn-natta jeg og ja!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå