Lirype Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Lillegutt er 8,5 mnd. Dette er omtrent den maten han får: er det for lite? Tidspunktene er sånn ca tider. alt avhengig av hvor lenge han sover. Kl:6/7 100-150 mme Kl 7/8 Noen ganger en 1/2 banan. ikke fullt så glad i banan. kl10.30/11.30 Grøt av 125 ml +litt fruktpure i grøten+skjei sviske.+ vann 13.00 Prøver med brødskive, men dette fungerer ikke. 1 beger fruktpure. 15.00/16.00 1 glass middagsmat. + vann. Hjemmelaget spiser han ikke. Blander 1/2 glass med 6mnd og 1/2 glass med 8 mnd. Tilvenning til biter. Kun 8 mnd glass kaster han opp av 18.00 Grøt av 125 ml vann+ litt fruktpure+ sviske og vann. Er dette for lite mat for han? Hvordan få han til å spise brødskive? Bruker leverpostei. har også prøvd fruktpure men det hadde ingen innvirkning. Noen ganger virker det som om han spiser det, men da setter han det opp i ganen:/ Han skal begynne i barnehage i Januar så det hadde vært fint om han hadde begynt å spist litt brødskive da Alle tips og råd mottas med stor takk!
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Har du prøvd å gi han en skalk han kan gnage litt på.. Olliver ble fort mye mer glad i brød etter han fikk gnagd litt på skalken.. Kanskje han syns kaviar er godt..? Jeg spiste visstnok sursild også på den alderen i følge min mor.. Så sikkert mye som kan prøves.. Ser da ut som om han får nok mat, og hvis han virker fornøyd og sover godt, så hadde jeg ikke tenkt mer over det.. De bruker være flinke til å si fra hvis de ikke er fornøyde.. Gi godt med drikke når du gir brød.. Lar han få litt sviskesaft gjerne, til å skylle ned brødet, er ikke alltid han svelger det så lett han heller, men da hjelper det å få litt drikke.
Lirype Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Han har fått skalk noen ganger, får prøve med det litt oftere. Kan de spise kaviar allerede nå? Han er ikke interessert i så¨mye drikke mens han prøver å spise brød, men tilbys likevel. Får fortsette til han skjønner hvordan spising av brød skal gjøres:) Takk for svar!
månesol Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Min gutt har fått brødskive siden han var 6 1/2mnd. På brødet tar jeg smør, og oppå de enten kaviar eller leverpostei. Jeg skjærer skiven i små terninger og gir ham en og en, da "tygger" han fint, uten tenner. De bruker spyttet sitt til å "tygge" med, så for at det skal gli letter ned, kan du ta litt vann på fatet og legge bitene oppå vannet, da trekker de i seg litt vann og det blir letter for babyen å spise.
3 har blitt 4 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Hei .Har ei jente som snart er 9 mndr. Dagen ser slik ut: 07.00 Grøt av 150 ml + 50 ml mme i kopp,litt brød 11.30 2-3 brødskiver m makrell, en halv avocado og litt banan + 50 ml mme 15.00 Hjemmelaget middag(potet,gulerot,kålrot,broccoli,fiskeboller o.l +50-100 ml mme, litt yoghurt til dessert og litt frukt 18.00 Grøt av 150 ml,+ 50 ml mme,litt brød Hun spiser bra til alle måltider. Kanskje du gir litt for ofte? 4 måltider er anbefalt nå.Banan og fruktpure er ikke ett måltid,det er bare småspising mellom målider, da blir han ikke sulten nok. Leverpostei er ingen suksess her,men makrell er kjempegodt! Du kan bløte ut brødet litt i mme, da er det lettere å tygge;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå