Gå til innhold

sykdom i munn/tannkjøtt/tenner

molly polly

Anbefalte innlegg

Jeg leste på et innlegg for en stund siden noe om sykdom i munn, tannkjøtt kan gå over i fosterets blodbane. Det handlet om det, men jeg husker ikke helt og kan ikke finne igjen innlegget heller. Jeg er veldig ute etter å få et svar på hvorfor det gikk galt i mitt tilfelle, jeg er sikker på at det er en grunn til at det gikk galt og slår meg ikke til ro når leger sier at "det er bare sånn som kan skje". Jeg blør mye fra tannkjøttet, det var nok derfor jeg hang meg så opp i det innlegget....Skal snart til tannlegen. Går det ann å spørre tannlegen om det?, eller noen andre som vet noe?

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hørt at i enkelte tilfeller kan tannkjøttsykdommen Periodontitt være en medvirkende årsak til morkakesvikt.

Har selv lett høyt og lavt for å finne ut hva som gikk galt, så jeg skjønner godt at du leter etter en grunn.

De fleste gravide blør mye fra tannkjøttet, men det skader jo ikke å ta en tur til tannlegen for å undersøke det.

Lykke til! Klem!

Hei.

Har du funnet ut noe mer om dette? Jeg synes også at dette er interessant, har en del plager med spesielt en tann og området rundt. Hadde tenke å ta meg en tur til tannlegen nå under svangerskapet...

Takk for svar på annen tråd. De fant ikke noe ut om årsaken til at ditt foster hadde skader?

Hei. I dag var jeg hos tannlegen. Jeg spurte om periodontitt og om andre sykdommer i munn/tannkjøtt kan påvirke fosteret. Han svarte at det var veldig veldig liten sjanse for at det kan påvirke fosteret, og det var kun i eksteme tilfeller, der for eksempel periodontitt hadde utviklet seg så langt at tenner begynner å løsne. Jeg kunne visst bare slappe av i forhold til det, men jeg blør mye fra tannkjøttet som betyr at jeg har betennelse i tannkjøttet og som tannlegen sier skjer dette ofte som følge av graviditet.

Så jeg håper det bedrer seg snart.

Veldig lurt å gå til tannlegen under svangerskapet.

Jeg har ikke fått så mange svar enda, har bare fått bekreftet at det ikke var

kromosomfeil. Skal snart på ettersamtale. ser frem til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...