Gå til innhold

Frustrert! (nav)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig bare den engangsstønaden jeg har krav på ?

Jeg har ikke vært i jobb før jeg ble gravid, gikk skole. Ringte nav i ste for jeg har ikke fått foreldrepenger. Trodde alle sammen fikk det, uasnett hvilken situasjon man var i. Men neeei da det hadde jeg ikke krav på.

Jeg tenker da at hviss jeg hadde vært enslig så har jo ikke jeg greid meg økonomisk, men da har jeg sikkert fått noen penger igjenn.

Men er det meningen at jeg og samboeren min skal leve på lønna hans helt til jenta vår begynner i barnehagen? da kommer han jo til å slite revva av seg! Jeg er ikke interesert i ha ha jenta mi i barnehagen det første året, tror hun har det best av å være hjemme sammen med mamman å pappan sin (når han er hjemm da) !!!!

Håper på svar fra flere i samme situasjon og råd om hva jeg kan gjøre for å få litt penger på konto....

Skrevet

Hvis du fikk lån og stipend fra Lånekassa, har du krav på fødselsstipend.. men du får bare det du fikk før babyen kom (hver måned) med mindre samboeren din tjener veldig lite.

Det er akkurat pga dette jeg jobba så mye som overhode mulig før fødselen!

Hadde du vært enslig så hadde du fått så du klarte deg ganske så godt!

Skrevet

Herregud syns det er helt sykt jeg. Nesten så man må gå fra hverandre for å få litt enger vettu, sykt land vi lever i!

Men på nav sin hjemmeside så står et at alle barn under 18 har krav på barnetrygd. Stemmer ikke det da?

Skrevet

Stemmer det.. men barnetrygden for ett barn er 970 kr fra mnd etter barnet er født, så er ikke så mye å skryte av.. Dyrere å være to med ett barn, en enslig..

Skrevet

Sånn det er ja. Litt dumt , du skulle helst funnet ut dette før etter fødsel?

DU har krav på barnetrygden på 970 .- Men nå har du fått engangsstønaden noe som vi som får foreldrepenger ikke får.

SÅ teknisksett skulle du jo visst dette fra du søkte om engangsstønaden

Skrevet

tuller litt med hodt jeg nå. var barnetrygd jeg mente, ikke foreldrepenger. får ringe til nav i morgen å si at det er barnetrygden som ikke har kommet inn på konton min. ammetåke..hehe

Skrevet

lenge siden du føda?

Skrevet

6 uker og 2 dager. hvordan det?

Skrevet

Kan ta mellom 2-3 mnd før du får barnetrygda. Men da får du etterbetalt

Skrevet

ok, skjønner. så er ikke noe vits å ringe nav da, enn hviss jeg har kommet bort i systemet. det er jo tross alt nav vi snakker om her.

Tok det lang tid før du/dere fikk barnetrygda da ?

Skrevet

3 mnd når vi fikk.. På utbetalingsblankett.. Så var jeg nedom med kontonr. så fikk jeg det på konton..

Skrevet

oki. Ringer nav for sikkerhetskyld i morgen. Da har jeg i hvertfall gjort det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...