Gå til innhold

Atopisk eksem og basseng i syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en gutt på ca 22 måneder som har vært plaget med moderat atopisk eksem siden han var ca 6 måneder. Vi behandler forebyggende med Aderma fuktighetskrem, olje i badevannet og med Elidel ved antydning til utbrudd. Kortison slår eventuelle utbrudd fort ned heldigvis.

Nå skal vi til syden og lillemann elsker å bade. Er det noen som har erfaring med hvordan huden tåler klorvannet i bassengene? Bør vi unngå det totalt?

Veldig takknemlig for svar!!

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har mye atopisk eksem i familien, og klorvann gjør vondt verre hos alle sammen. Om han MÅ i bassenget, smør han litt inn med olje, det kan begrense problemet noen minutter før oljen forsvinner...

Anbefaler på det sterkeste å bade i sjøen. Saltvann fungerer motsatt for oss, det gjør huden finere, mindre rød og ru, og gjør at vi klør mindre.

Vær obs på alle kremer som dere smører ham inn i, de vi fikk på sykehuset gjorde vondt verre(!), den var sikkert mye billigere i innkjøp.

Ville sjekket årsaken til eksemet, til oss er det div. matvarer som er synderen. Dattera er mye bedre etter at vi kuttet ut alt hvetemel i kosten hennes. Vi bruker nesten aldri kortison, da denne bare behandler symptomet på problemet, ikke årsaken til eksemet.

Skrevet

Datteren min på 3 er skikkelig atopisk, konstatert hos hudlege, har hatt dette siden hun var 3 uker gammel. Har brukt diverse tusenlapper på kremer som apotek/helsesøster/dermatolog-hudspesialist har anbefalt uten effekt egentlig. Hjalp kun i en kort periode, så var det kortison igjen, og har brukt ganske sterk kortison også i perioder for å holde det i sjakk (dermovat/betnovat).

Helt til jeg faktisk på et sånn home-party fikk prøve en krem som kalles kombikrem. Mi svigerinne selger dette. Heter Multi-purpose cream eller noe sånn. Denne er helt genial.

Dersom dere leser under referanse på linken, ser dere bilde av ei jente med utslett, og bedringen etterpå. Dette er da min datter. Og dette har hatt enormt god effekt!

www.cosmopharmas.com/NO40761

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...