Gå til innhold

Symfysemål - stor mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg har skjønt dette med symfysemål jeg.. Jeg har en stor mage i utgangspunktet, vil det si at jeg får ett utenfor normalen stort symfysemål?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det trenger ikke å ha noe å si :) symfysemål er målene av hvor stor livmora di er

Skrevet

det måles nedenfra og oppover.. om du skjønner.. fra der livmoren begynner til over navlen en plass der den slutter. måles med vanlig målebånd. jeg har òg stor mage, men symfysemålet var fortsatt innenfor det grønne feltet på skjemaet:)

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på... For legen målte meg til langt over det grønnefelte, og når jeg spurte på sykehuset sa de at legen sikkert hadde målt magen også...

Så da betyr at mitt mål må være stort når magen var stort fra før da.... eller er det legen som ikke vet hva hu gjør?

Skrevet

jordmora mi sa at det ofte var at de som var kraftigere, med litt mage fra før kunne få litt høyere sympfyse mål. spes ¨på førsten. mine begynte jo kjempe høyt, men er helt på normalen nå :)

Skrevet

Mine mål er helt normale, og har vært det hele tiden på tross av stor mage før graviditet..

Skrevet

da har legen rett og slett målt feil :)

om du ikke er langt på vei kan det være litt vanskelig å kjenne akkurat hvor langt livmora går opp, og da er det større sjanse for at målene blir større enn reelt... er du et godt stykke på vei, så har ikke legen kjent godt nok etter :)

Skrevet

Jeg er med på et program på riksen for store jenter (adipol). Der måler de ikke symfyse i det hele tatt, vi får heller 3 ekstra ultralydtimer hvor de kontrollerer at barnet vokser som normalt. Du kan jo høre med legen din om du kan få en slik tilveksttime som det heter. Da er du på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...