Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hvilken prevansjon kan jeg bruke når jeg har hatt blodpropp?.P piller kan jeg vel ikke bruke? Eller hva?
ChellBell - har født! Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 I følge legen min er det bare tre prevansjonsmidler du kan bruke da: spiral, Serazette (Mulig jeg stavet det feil...) og kondomer.
Erisa* Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Du kan i alle fall ikke bruke ting som inneholder østrogen, så det utelukker vanlige p-piller, p-ring (tror jeg i alle fall) og p-plaster. Men du kan bruke Cerazette (en slags p-pille, men uten østrogen), p-stav (en pinne i overarmen som kan sitte inne i 3-5 år), og andre rene gestagen-preparater. I tillegg kommer hormonspiral, kobberspiral (ikke hvis du bruker å ha kraftige mensturasjonsblødinger, for blødningene blir ofte kraftigere med kobberspiral), pessar og kondom. Snakk med legen din eller helsesøster om dette, kanskje? Jeg er nemlig ikke helt sikker på det med de hormonpreparatene jeg skrev opp, bare ganske:) Jeg har sånn stav, så hvis du lurer på det, er det bare å sende en pm:)
lille sprelle Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 fikk beskjed av spesialisten på aker at jeg aldri noen gang kan bruke noen hormonpreparater. Det vil også gjelde i forbindelse med overgangsalder. må også bruke kompresjonsstrømper et par år (type 2) og ta blodfortynnende før flyreiser på over 3 timer. Har forstått at det siste er for resten av livet.
hedi&lille leah Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 hei:) Jeg fikk en blodpropp for 3 år siden pga p-piller. Og jeg kan ikke bruke spiral pga stor infeksjonsfare. Så da var det kondomer,men det er utrolig kronglete og ikke er det noe behagelig heller og dyrt i lengden. Jeg kjøpte meg en sånn LadyComp. Fruktbarhetsdata. som måler når du er fruktbar. Den er kjempebra.Kjempeenkelt å bruke,like sikkert som p-pille og den varer jo livet ut.
November_rain Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Hei. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan bruke noe prevensjon med hormoner. Så da er det ikke mye igjen å velge i. Så vi invisterte i en ladyComp, fungerer helt utmerket for oss. Kobberspiral er et alternativ da, ellers er det kondomer.
Erisa* Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Ok, da stemmer nok det de andre damene her sier. Jeg var i tvil om det med Cerazette og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå