Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat ferdig med mitt 6 icsi forsøk, uten å vært i nærheten av graviditet. Vi er uforklarlige barnløse, men kvaliteten på eggene har vært veldig varierende. Så det kan kanskje være noe av årsaken.

Har satt inn tilsammen 10 egg, men ikke fått noen på frys.

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har økonomisk mulighet til å fortsette, men er så redd det er noe galt som gjør at det aldri kommer til å lykkes.

Trengte bare å lufte min situasjon, som for øyeblikket føles håpløs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så trist :( Sender en trøsteklem!

Det ordner seg nok skal du se.. Hold oss oppdatert om hva du bestemmer deg for da :)

*klem!*

Skrevet

Kan skjønne at alt virker helt håpløst! Her sitter jeg og venter på mitt første icsi forsøk og syns det er ille, men å høre at du har hatt 6 forsøk uten å lykkes er vondt! Det virker urettferdig og som en evighet sikkert. Håper på at dere ikke gir opp og fortsetter til drømmen går i oppfyllelse =)

Vi får bare stå på, det er disse knekkene som gjør oss sterkere - selv om det føles ut som om man er verdens svakeste når man er midt oppe i det.

Lykke til, håper på å få høre hvordan det går!

Skrevet

Hei! Skjønner veldig godt din frustrasjon nå. Livet er veldig urettferdig! Jeg hadde det akkurat som deg, og aldri være i nærheten av å bli gravid. Jeg tok mitt 5 forsøk nå i sommer å ble gravid. Vi har prøvd i mange år. Jeg hadde da gitt opp men fortsatte fordi vi hadde kjøpt en pakke med 3 forsøk på privat klinikk. Jeg råder deg ikke til å gi opp enda for jeg tror bare noen trenger flere forsøk enn andre..

Skrevet

Tusen takk alle sammen

Jeg veksler veldig mellom å tenke at jeg ikke kan gi opp så lenge det ikke er funnet noen feil, og å tenke at det må være noe feil så jeg kan like godt gi opp. Men det er veldig godt med oppmuntringer. Jeg er jo fortsatt ganske ung, så jeg har alderen på min side.

Godt å høre om historier som dine Linnda. Hva var problemet hos dere, og hvordan var dine tidligere forsøk?

Skrevet

Ikke gi deg riktig enda. Har du alderen og økonomien på din side så ville jeg bare satset videre. Som sagt over her - noen klaffer på første forsøk mens andre må ha mange forsøk før det sitter. Men det er ikke håpløst i din situasjon det synes jeg ikke. Stå på!

Skrevet

Vi var uforklarig barnløse som dere, men jeg tok kontakt med en gynekolog etter 4 forsøk for en skikkelig undersøkelse. Det gjør gjerne ikke sykehusene. Tok prøver av alt så fant de ut at jeg hadde en infeksjon i underlivet som jeg sikkert hadde hatt i mange år..Så måtte gjennom litt medisiner for det først. Så da jeg gikk igang med 5 forsøk satt de inn 2 egg og ett overlevde. Så jeg har ihvertfall tenkt at det kan ha gjort litt underverker, samt at jeg var hos en healer iforkant. Jeg har vel også prøvd det meste av alternative metoder også, men mye som ikke hjelper også..Jeg fikk en del oppmuntring av ei som fikk baby på 10 forsøket som sa jeg aldri måtte gi opp heller, men det koster penger og mange skuffelser også. Kjempe tøft å gå igjennom...

Skrevet

Veldig godt å høre andre som har vært i samme situasjon som har klart det. Jeg kunne ha gjort dette 20 ganger hvis jeg visste at det kom til å gå til slutt. Det er det å ikke vite hva som er galt som er vanskelig. Har liksom på følelsen at det er noe galt som dem kanskje ikke finner. Hvilke klinikk har dere vært på?

Skrevet

Hei! Jeg hadde også samme følelse. At noe sikkert var galt med meg siden jeg ikke klarte å få eggene til å overleve i magen min.. Så en skikkelig undersøkelse hos gynekolog er sikkert ikke dumt. Jeg tok 3 forsøk på Riksen + et opptiningsforsøk. Så kjøpte jeg en pakke med 3 forsøk på Volvat ett år etterpå. Tenkte jo at vi måtte fortsette å prøve siden ingen hadde funnet noe galt med oss.. Syntes de var veldig flinke der, og brukte litt andre medisiner og metoder der. 2 forsøket der funket iallefall på meg..Jeg håper du ikke gir opp enda om du har råd å fortsette og ork til å gå igjennom flere ganger..Hvilken klinikk har du vært på?

Skrevet

Jeg har hatt alle 6 forsøk på Volvat. Er veldig fornøyd der, selv om det ikke har ført til graviditet. Brukte dere kort eller lang regime på deres forsøk? Og var det på Volvat dem tok den undersøkelsen på deg?

Skrevet

Nei, oppsøkte Gynekologklinikk selv for de tar jo ikke skikkelige underlivsprøver av deg før de setter i gang med forsøkene. Kun lapraskopi tok jeg i forkant.. Har du også prøvd det meste av alternative metoder også?

Skrevet

Har tatt alle blodprøver, røntgen av eggleder og av livmoren. Men ikke lapraskopi. Hvor tok du det, og var det lang ventetid? Av alternative metoder har jeg bare prøvd akupunktur.

Når har du termin, og hadde dere kort eller lang regime?

Skrevet

Fra jeg startet med 1 forsøket på Volvat som var misslykket ventet jeg ca 8 måneder med nytt forsøk fordi jeg da hadde mistet trua og da oppsøkte jeg Gynekolog imellomtiden for å ta en ordentlig sjekk av meg og samboeren min. Visste jo at noe måtte være galt med noen av oss siden vi ikke ble gravide.. Laparaskopi tok jeg på Sykehuset i Drammen for en del år siden før jeg startet med prøverør. Er det i Oslo du holder til eller? Jeg har termin i midten av Mars så gleder meg masse. Trudde faktisk at jeg aldri skulle oppleve det. Jeg også trengte masse oppmuntring og hjelp fra andre om jeg skulle fortsette eller ikke. Hadde tenkt å ta kontakt med Adopsjons firma og alt. Vanskelig å vite når man skal gi opp med forsøkene ja..Jeg er nok også litt eldre enn deg så følte meg litt stresset av det også.. Men har gått igjennom dette 6 ganger inkl ett nedfrosset egg da..

Skrevet

Jeg er bare 28 år ja, så jeg har alderen på min side. Men det hjelper ikke hvis det er noe feil med meg som gjør at jeg ikke blir gravid. Har prøv å bli gravid siden jeg var 23. Hvor gammel er du?

Vi bor ca 10 mil fra Oslo, så blir en del kjøring i forbindelse med forsøk. Men jeg har veldig lite plager med medisinene, så jeg er tross alt litt heldig.

Er så utrolig godt å høre om historier som dine. Kanskje det er mulig. Vi vurderer også adopsjon, men jeg er faktisk litt for ung for enkelte land. Er liksom ingenting som skal være enket.

Hvordan har forsøkene dine vært? Kvalitet på egg osv?

Skrevet

For hvert forsøk har det vel bare vært noen få egg det har vært veldig bra kvalitet på. De satt inn ett egg de første gangene og 2 egg de to siste gangene, Ble overstimulert også så de tok ut 32 egg den første gangen og 24 den andre gangen. Men ble litt mer normalt etterhvert.Jeg er 33 år og bor i Drammen. Mange turer til Oslo etter mange år med prøving. Jeg hadde heller ikke mye bivirkninger av medisinene men syntes det værste var når det ikke gikk og jeg måtte vente 3 mnd til neste forsøk igjen. Håpet forsvant mer og mer...Har du satt igang med forsøk igjen nå?

Skrevet

Jeg synes også det eneste som er ille, er skuffelsen når det ikke går. Og da kan du banne på at det popper ut en unge i nærmeste omkrets. Jeg unner virkelig andre det, men det blir så veldig vondt akkurat når jeg har hatt mislykket forsøk selv. Og det er ikke så mange som vet det, så jeg må jo bare late som ingenting.

Er to uker siden siste mislykkede forsøk, så blir nok en stund til neste gang. Dessuten vet vi ikke hvor vi eventuelt skal ha flere forsøk. Vi vurderer riksen, da det begynner å bli ganske mye penger det er snakk om. Håper det ikke er lang ventetid, så det er mulig å begynne over nyttår.

Er formen din bra?

Skrevet

Formen min er kjempe fint. Kun litt forkjølet akkurat nå..Har ikke vært kvalm eller dårlig en eneste dag. Så er nok heldig sånn. Vanskelig å anbefale noen steder å ta nytt forsøk da jeg var heldig å lykkes på Volvat..Men du kan jo skjekke ventetid på Riksen. Tok bare noen mnd før jeg ikke kom inn der. Ringte å maset litt underveis kanskje..Ellers må du vurdere utlandet da. Men tror du problemet er at eggene ikke fester seg når de er satt inn eller er det dårlig kvalitet på eggene eller var det sædkvaliteten som var dårlig? På meg tror jeg problemet var at eggene ikke ville feste seg selv om kvaliteten var bra..

Skrevet

På tre av forsøkene har jeg fått satt inn ganske bra egg. Såkalt A2. De tre andre har det ikke vært bra kvalitet. Og har aldri fått på frys, så det er jo uansett ikke mange egg som får bra kvalitet. Så det er veldig vanskelig å vite hva som er årsaken. Sæden fikk vi beskjed om skal være bra nok til naturlig befruktning. Men allikevel må vi ha icsi. Da er det jo ikke rart vi ikke får det til på egen hånd.

Har jo lest om assisted hatching i utlandet, men er vanskelig å vite hva man skal tro. Legene i Norge sier jo det bare er for å tjene penger. Men synes det høres rart ut og. Mye å ta stilling til gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...