Gå til innhold

Til alle dere som anbefaler postafen til alle som er gravide og kvalme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postafen er sikker bra for kvalmen, men skal ikke brukes uten at lege har blitt spurt! Hvis dere er litt oppvakte så sier det seg selv at man ikke skal bruke legemidler som gravid uten å snakke med en lege. (bortsett fra små ting selvfølgelig. Er lov å tenke selv!)

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Fortsetter under...

Skrevet

Den er jo på resept så folk må jo til legen for å få den da.

Den hadde ingen virkning på meg så jeg stoppet fort.

Skrevet

Postafen er ikke reseptbelagt.

Skrevet

Ja, ja da er den vel vurdert til ikke så farlig da!

Skrevet

Jeg fikk postafen på resept fra legen min under forrige svangerskap pga. ekstrem svangerskapskløe...

Annonse

Skrevet

Det er ikke sånn at alt som ikke er reseptbelagt er ok i alle situasjoner. Man må undersøke og spørre selv om det ikke er resept på det...

Skrevet

legen min anbefalte meg å kjøpe postafen da jeg var gravid fordi jeg var så kvalm og fikk ikke i meg nok næring. Postafen hjalp litt på kvalmen, men tok ikke bort alt. Legen mente det var mer skadelig for fostret om jeg var kvalm og ikke fikk i meg nok mat enn hvor skadelig postafen var. Jeg spiste flere for dagen i 3 mnd..og min gutt har ikke fått noen skade av det i hvert fall:) det er ikke reseptbelagt nei

Skrevet

Det er ikke sånn at alt som ikke er reseptbelagt er ufarlig, nei! Se bare på ibux: Skal ikke brukes av verken gravide eller hjertepasienter. Dispril skal heller ikke brukes av gravide. Snakk med farmasøyten, som regel har de svært god greie på medisiner og hvem de skal brukes til. Man trenger ikke nødvendigvis ringe legen for alt, de har Felleskatalogen på apoteket også.

Skrevet

Herreguud! Folk er ikke så dumme da. De fleste sjekker jo om de kan bruke det. Jeg fikk resept av legen og brukte det veldig lite da det ikke virket på meg. Nå er det jo sånn at de fleste her har fått dette anbefalt av en lege så hvorfor har vi denne debatten? Det er jo tydeligvis sånn at gravide får dette anbefalt av legen. Hva er problemet til HI?

Skrevet

Jo mange er dumme, og noen tror åpenbart at reseptfrie legemidler er fullstendig ufarlige. Jeg spurte legen min om jeg kunne ta postafen under svangerskapet pga kvalme, men han frarådet meg det.

Skrevet

skjønner ikke at det kan være så vanskelig og ta en telefon\tur til legen og høre med en som kan det, og kjenner deg og din helse.

Mye bedre det, enn og høre på bedrevitere her, som kanskje ikke har så peiling. Erfaringer er alltid greit og få med seg, men ja.. er greit og høre med noen som har peiling

selv om kari fikk det av sin lege, betyr ikke at anne da kan bruke det uten problemer.

Skrevet

Akkurat det jeg vil frem til anony, 13:05!

HI.

Annonse

Skrevet

Kan ikke huske at jeg noen gang direkte har anbefalt noen å prøve Postafen, jeg har kun svart på innlegg der HI har spurt hva som hjelper mot kvalme, og jeg har sagt at Postafen hjalp for MEG. Jeg fikk forøvrig "lov" av fastlegen min å prøve det etter at hverken akupunktur eller reseptbelagte kvalmestillende midler hadde noen effekt. Jeg håper virkelig at man som gravid tenker så langt at man i det minste leser pakningsvedlegget før man tar legemidler, reseptbelagte eller ikke - man kan jo ikke tenke for alle andre heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...